naar je toe rennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nijnthju

naar je toe rennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 20:18

hoe leer je je paard naar je toe komen rennen?
want mijn pony komt meestal wel naar me toe lopen maar niet rennen heel soms 1 of 2 x in het jaar rent ze wel omdat
de kudde dat dan doet en dan beloon in dr maar verder niet.
tipssss??
groetjes

Muzefee

Re: naar je toe rennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:20

Waarom wil je precies dat ze naar je toe komt rennen?

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 20:24

nou ik kende een vrouw en als die haar paard op ging halen kwam hij altijd meteen naar haar toe en dat vond ik wel leuk maar weet niet meer hoe je dat moet leren

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:31

Waaaaarom wil je dat je paard naar je toe komt rennen? Wat is de meerwaarde ervan?

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 20:34

eigelijk niet veel maar ik vond het wel leuk

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:37

nou ik denk dat je paard toch echt zelf gaat bepalen of hij 'zin' heeft om naar je toe te rennen.. lijkt mij niet dat je dat gaat leren..

bij ons komt het ene paard rennend naar z'n eigenaar en het andere paard blijft rustig door eten en moet diegene zelf komen..

niks geleerd of gedaan, gewoon het paard zelf.. ;)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:40

nijnthju schreef:
eigelijk niet veel maar ik vond het wel leuk

Dan zou ik als ik jou was gewoon blij zijn dat 'ie naar je toe komt lopen en je hem niet achterin de wei op hoeft te halen! ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:41

Het is inderdaad leuk als je paard enthousiast is om jou weer te zien! :Y)

Ik weet niet of het te leren is... Maar mijn paardje loopt altijd naar het hek.
behalve als ik zelf ga rennen! dan komt zo ook aan gerent!
misschien kun je het eens proberen ;)

Snoepjes of brokjes mee nemen wil misschien ook wel helpen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:42

Wees sowieso blij dat je paard komt.
Ken genoeg mensen die hun paard achteruit de wei moeten gaan vissen.

Het ene paard komt aan rennen, de andere komt aansjokken.
Dat is ook precies wat mijn paarden doen. Maar ze komen wel allebei.
Maar diegene die aan komt sjokken is echt niet minder leuk dan de andere hoor :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:59

Het is niet te leren ben ik bang.

Mijn pony komt de ene dag op me af rennen, de volgende dag zal ze geen stap te snel doen. ;) Wees inderdaad blij dat je pony bij je komt, er zijn er genoeg bij die in een hoekje gedreven moeten worden om gepakt te kunnen worden. :\

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:25

Ik zou maar blij zijn idd dat ze naar je toe komt.
Mijn verzorgpony komt soms wel , soms niet (met dit weer sneller, dan met slecht weer) Als ze geen zin heeft krijg ik haar ook'echt niet te pakken.
Het is namelijk vrij groot weiland, en als ik ze dan vanuit achter het weiland terugdrijf, kan ik nooit snel genoeg bij het hek zijn om die achter hun dicht te doen, zodat ze niet terug komen. als ik dan pech heb, draaien ze zich om, en gaan ze in volle galop terug naar achterin het weiland.. Pff. word er zo simpel van. (en dat soms drie keer per dag Haha :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:52

mijn [naam] komt áltijd naar me toe, en als mijn vriendin er heengaat (haar pony staat bij [naam] in het weiland) dan komt ze niet. Dus als ze zin heeft om te komen doet ze dat, misschien omdat ze me vertrouwd ofzo.
Funny (vriendin's pony) komt echter nooit naar 1 van ons toe. (ja afentoe als we biks hebben , haha )

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:56

Mijn pony's komen altijd als ik fluit of als ze mijn stem al horen. Dat hebben ze geassocieerd met iets lekkers en een knuffel (ze krijgen niet altijd iets lekkers hoor). Ze hoeven dan ook nooit te werken of naar binnen dus ik ben eigenlijk meer voor de gezelligheid. Zodra ik roep, fluit of ze m'n stem horen hinneken ze ook meteen en hun veulens van dit jaar gaan dit nu ook doen. Jullie snappen wel waarom ik ze zo leuk vind :o .

De andere paarden waar ik veel mee werk komen eigenlijk ook altijd als ik hun naam roep. Ik ben niet hun baas op papier maar voor zo ver de paarden weten ben ik hun baas dat scheelt ook veel. Ik geef ze ook altijd een knuffel en ben heel duidelijk en consequent daarom mogen ze me graag.

Zoals veel al hadden gezegd het zit er in of niet! Ik ken al deze paarden al heel erg lang de meeste al vanaf veulen.(deze rassen zijn ook erg op mensen gericht Welsh ponys en Arabieren)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:44

Wil je dat je paard naar je toe komt in de weide of wil je dat hij naar je toe komt als je aan het trainen bent?

Het 1e is niet zo heel moeilijk, dat vergt gewoon herhaling iedere dag. Als je paard naar binnen moet maak je een zelfde herkenbaar geluid (fluiten of klappen in de handen) zodra je paard binnen staat geef je hem wat lekkers in zijn voerbak.

Zorg daarnaast dat je paard gewoon altijd gemotiveerd is om wat met jouw te doen, door de training afwisselend te houden. Op deze manier krijg je ook een paard wat graag naar jou toe komt, gewoon omdat het leuk is :)