Ik heb een liever merrie goed gezond lekker vol buikje ( sinds gister bij mij) ze kan niet bereden worden door een scheven ruggegraat Nu heeft ze totaal GEEN spieren in de achterhand je ziet dikke buik en dan ploep hele deuk aan beide kanten.
Ze is zwak op de achterhand ( logische) en dus draf en gallop gaat haar wat moeilijke ,onstabieler. af
Wat zou ik nou nog kunnen doen de oudere eigenaaresse deed niks meer met haar juist om de rug ze zegt dat ze niet meer bereden kan worden ( dit kan absoluut nu ook niet maa rga het ook NOOIT meer proberen) Maar wil wel haar spieren sterk maken in de achterhand zonder haar rug verder te beschadigen
Iemand ideeen??!! en of ervaringen . Punt is gewoon iets meer spier achter
Ik heb al een wandel schema opgebouwd maar weet niet of longeren wel goed is wil haar niet stuk maken
Ik kijk dit even aan anders laat ik da even komen dan die kijken hoe en wat ! Misschien word ze dan net iets mooier door de bespiering en net iets sterker dan dat ze nu is
babettiie
Geplaatst: 16-11-10 23:44
ik zou hem lekker even met een bijzet longeren, zo krijgen ze spieren in de achterhand en word hij dus sterker, of je kan hem laten springen zo moet hij ook heel veel kracht achter gebruiken. Misschien kan je dat doen?
Ik zou een schema opstellen in samenspraak met je DA of een goede fysio/ostheopaat. Zomaar beginnen zou ik niet doen vooral omdat het spierverval blijkbaar gekomen door de scheve ruggengraat.
Door haar scheve ruggen wervel kan ze absoluut niet springen dan maak ik haar letterlijk kapot aan de bijzet ook niet haar gelijk in zon positie douwen maak je haar ook kapot mee
Omdat ze ook geen spieren heeft is draven heel moeilijk en ook onregelmatig
Ik moet inderdaad een da halen en fisio.ostiopaat erbij nemen Ik ga het eens proberen
Meer tips zijn welkom
Ik weet btw wel hoe je spieren kweekt bij paarden maar mijn vraag is meer hoe kun je dat doen bij een paard met dit probleem erbij !
Een idee om eens te gaan verdiepen in handwerk? Zo kun je onbelast je paard rechtrichten en de spierenrustig en correct opbouwen. Op www.paardenbegrijpen.nl kun je veel informatie hierover vinden.
BRN
Geplaatst: 17-11-10 22:08
ja idd, lekker werken aan de hand of aan de lange teugel om je paard sterker en soepeler te maken. Kijk ook eens op http://www.lipizzaners.nl/ Piet Bakker heeft samen met Ellen Offstad een superleuke dvd gemaakt waar je zo mee aan de slag kan. Succes met je paard!
oesteophaat erbij en bijgezet longeren niet uren achtermekaar draven maar een 20 min tot 30 min longeren kan echt geen kwaad soms wat balkjes laten lopen maar vooral wandelen en grondwerk doen al erg veel
zoals je dat hier beschrijft lijkt het wel mijn merrie totaal geen achterhand gebruik geen spieren in de achterhand en erg slap een buik waarvan je meent hier zitten 2 veulens in gelukkig geen scheve rugegraat en mag wel gereden worden
vrijdag mag ik weer erop na een bahandeling van de oesteophaat
*trouwens als ik ga wandelen doe ik dat met lange lijnen en loop er dan naast/achter*