Goede training voor eigenwijze pony..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danielle8027

Goede training voor eigenwijze pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:31

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje,

Ik rijd sinds kort een pony(Welsh B) voor kennissen, omdat die kinderen hem niet aan kunnen,
Het gaat meestal redelijk goed met rijden,

Maar de laatste tijd is het weer best wel slecht, en hij reageert daar ook niet goed op.

Hij schrikt van elke fietser etc.. terwijl dat nooit zo was..

Ik wil hem wat serieuzer gaan trainen. (heb tot nu toe veel voor de lol en buiten gereden)

Heeft iemand tips voor mij, hoe ik een goede training kan hebben, maar dat het voor hem ook leuk blijft?

Alvast bedankt!

Groetjess! :wave:

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:54

Ik weet dat het echt boefies zijn :D.

Ik weet niet hoe oud die is en hoe hij ingereden is? Kan hij al gewoon stap, draf, galop en longeren. Kun je gewoon in een bakrijden?

Probeer veel af te wisselen dat het leuk blijft lekker werken aan de longe, een keer springen, een dressuur lesje, aan de hand stappen langs enge dingen. (dit alles niet te veel en te lang want het moet leuk blijven)

Laat bij alles zien dat jij de baas bent! Als jij het niet eng vindt hoeft hij het ook niet eng te vinden. Mijn pony's zijn nooit bang en doen alles wat ik wil want ik ben hun leider. (af en toe proberen ze het wel natuurlijk ;) )

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:06

Bedankt voor de reactie!

Hij is gewoon hardstikke goed ingereden, hij heeft vroeger op een stoeterij gestaan, dus dat zit wel goed.
Hij kan verder alles, stap draf en galop. longeren gaat ook prima.
Ik heb geen bak, dus zal het in deze tijd met buitenrijden moeten doen, en in het weiland(wat als bak word gebruikt) als het droog is.

Hij weet wel dat ik de baas ben,
Hij is ook niet echt bang maar het is eigenwijzigheid, dus het zit hem daar niet in.

Bedankt in ieder geval voor de tips!!

myrnaV schreef:
Ik weet dat het echt boefies zijn :D.

Ik weet niet hoe oud die is en hoe hij ingereden is? Kan hij al gewoon stap, draf, galop en longeren. Kun je gewoon in een bakrijden?

Probeer veel af te wisselen dat het leuk blijft lekker werken aan de longe, een keer springen, een dressuur lesje, aan de hand stappen langs enge dingen. (dit alles niet te veel en te lang want het moet leuk blijven)

Laat bij alles zien dat jij de baas bent! Als jij het niet eng vindt hoeft hij het ook niet eng te vinden. Mijn pony's zijn nooit bang en doen alles wat ik wil want ik ben hun leider. (af en toe proberen ze het wel natuurlijk ;) )