Spiergebruik Jockey?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spiergebruik Jockey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:10

Vragenvuur :D

Ik vroeg mij af welke spieren een jockey nou eigenlijk het meest gebruikt tijdens het rijden? Andere dan wanneer je bijv dressuur rijdt
natuurlijk, maar welke dan het meest? Bovenbenen / dijen? Armen?
En wat zijn dan bijvoorbeeld goede oefeningen om die spieren te trainen? (Ik hoorde al dingen als hurken tegen de muur etc :) )

Zij zullen ook een ander type conditie nodig hebben, iemand enig idee waar ik hier meer informatie over kan vinden? Merci!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:24

sterke kuiten is wel fijn aangezien je benen anders echt verzuren, maar ook sterke armen en schouders zijn belangrijk anders kan je t paard niet onder controle hebben en ook niet finish rijden. Maar eigenlijk zijn rugspieren en buikspieren ook belangrijk dus genoeg om te trainen? En dan moet je ook nog eens licht blijven met al die spieren dus das wel een uitdaging. :D Ik weet dat hier een aantal jockeys aan spinnen doen, maar de meeste doen liever niet te veel extra omdat het rijden hun natuurlijk al fit houdt. en hardlopen is ook goed want je hebt ook conditie nodig.

Anoniem

Re: Spiergebruik Jockey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:50

Maar welke spieren precies, en hoe train je zoiets? Ik bedoel, als je voor het eerst rijdt neem ik niet aan dat je direct spieren hebt :+ Je moet toch ergens mee beginnen? Is het type conditie dat je opbouwt door hardlopen hetzelfde type dat je nodig hebt voor het rijden van renpaarden?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 05:10

Bij het rijden van renpaarden gebruik zo goed als je hele lichaam.
Armen/ schouders: Kan je trainen met behulp van roeien en elastieke banden
core : allerlei dingen zolang je de buik rug mid/lower traint
boven en onder benen ; bv, zo jezelf al zei tegen de muur gehurkt zitten, the wall squad
Afbeelding
nog eentje
Afbeelding
Ook een goede is ; heel raises
Afbeelding

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:41

Rustig aan Kirs, de meeste mensen gaan al kapot als ze oefening 1 een minuutje moeten volhouden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:42

Dat tegen de muur aan op je hurken 'zitten' alleen al is echt dodelijk :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:31

tja ze moeten toch weten waar ze aan gaan beginnen kim ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:41

Het eerste waar ik last van krijg na bijvoorbeeld een winterstop is mijn kuiten en mijn onderrug.
Kuiten komt bij mij ook wel door mijn enkel waar ik een blessure aan heb, maar goed daar heb ik het eerste last van.
Bovenbenen heb ik niet zo heel erg last van maar komt ook omdat ik eerst veel naar school moest fietsen en ik daar behoorlijk wat kracht heb(wat ook een groot nadeel is).
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik nooit wat doe om mijn bene sterker te houden.
Kikkersprongen kun je bijvoorbeeld maken en die tegen de muur aan leunen is inderdaad een hele goede.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:55

Toen ik voor het eerst met renzadel gereden had kon ik de volgende dag niet meer lopen. Met m'n conditie is niks mis, maar je gebruikt inderdaad gewoon heel andere spieren.
Die heel raises doe ik als ik op de trap sta. Tot de bal van m'n voet op de traptree en dan die oefening. Ook gelijk goed voor je evenwicht haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:39

Ik denk haast allemaal, armen, kuiten, rug ..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:26

Hier op de school doen we heeeel veel push ups en sit ups om fit te blijven en natuurlijk veel rennen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:39

Ik ben net begonnen in de monté, daar is de ideale houding ook het blijven staan in de beugels. Bij mij komt het echt neer op mijn onderrug en bovenbenen. Die ben ik nu ook aan het trainen doormiddel van oefeningen in de fitness en merk wel verbetering.