Ik zit er aan te denken om een 2 spannetje te starten. nu heb ik ondekt dat als ik even een 2span boom koop het prima kan met mijn wagen. maar mijn wagen heeft geen rem, is dat een probleem?
HorseTopShop
Geplaatst: 14-11-10 12:22
Als jij een tweespantuig met broeken kan vinden heb je in principe geen rem nodig op je kar. Al rij ikzelf liever niet met een ongeremde kar. Zeker met een tweespan. Ik ken eigenlijk niemand die tweespan of vierspan rijd die geen rem heeft op de kar.
VanHuisUit
Geplaatst: 14-11-10 14:48
Rem is wel prettiger rijden hoor, dan alleen op broek remmen. Ik ben ook erg blij dat ik een rem op de wagen heb. Niet zozeer om ze tegen te houden, want ze trekken er gewoon door als ze echt zouden willen maar wel bij heuvel / dijk / brug af zeker als je dan net als de weg naar beneden helt stil moet staan.
Dus het zou wel kunnen, maar ik zou het ook niet doen.
Ik weet wel koetsen waar geen rem op zit waar wel tweespan mee gereden wordt, vaak zit op de concourswagentjes (ook voor tweespan) ook geen rem. Maar goed, die rijden voor de show of een dressuurproef zonder hellingen
hier hebben we een rem en broeken bij de wagen.ik vind het erg handig een rem bij heuvels/bergen en natuurlijk als je stil moet staan bij een kruising,de broeken heb ik als extra veiligheid zou de rem het ooit niet mogen doen om een of andere reden,en ik vind het gewoon ook prettiger rijden is mijn ervaring(maar de meeste rijden 2span zonder broeken).wel met REM!!!!! ik zou niet zonder rem willen rijden ook niet enkelspan woon wel in zuid limburg.