Ik rijd met een kar met een in\uitschuifbaar lamoen.
zie hier het zwarte gedeelte van mn lamoenstok.
Nu zijn de hoesjes die daar omheen zitten versleten.
Weet iemand waar ik nieuwe zou kunnen krijgen?
Pien28
Geplaatst: 14-11-10 11:55
Bij de leverancier/bouwer van de menwagen? Of de oude eraf halen en na (laten) maken. Een schoenmaker of iemand die tuigen repareerd kan je misschien helpen als je het zelf niet kan namaken.
Biancacoo
Geplaatst: 14-11-10 18:08
Bij schairer poedersuiker op P&K hadden ze allerlei onderdelen en hoezen e.d. Misschien kun je het bij hen bestellen.
Divine
Geplaatst: 14-11-10 20:23
Zelf maken (althans: dat heb ik gedaan, het is heel simpel met een stukje skai, een rits en van dat grijze isolatie-schuim te maken)
Anders: Een wagenleverancier heeft ze ook in vele maten/varianten. 2 weken terug heb ik ze nog bij De Lemerij zien liggen.
Edit: ik zie nu dat je "uitschuifbaar" bedoelt als in: het lamoen schuift onder het rijden in- en uit elkaar als je door een bocht gaat. Dat zijn van die andere geribbelde hoesjes.... moeilijker om zelf te maken, er moet ook geen rits in zitten. De wagenleverancier heeft die dingen wel liggen.
Dan had ik zelf maar iets geknutseld. Een leren/skai hoesje (cilindervormig) is zo gemaakt, als je maar voldoende lengte neemt (de maximale uitschuif van je lamoen). Aan de beide zijkanten vastzetten met een slangklem of tie-rip en je bent klaar.