Volgen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geartje_F

Volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 19:21

Hoe leer je je paard je te volgen...

Mijn verzorg paardje vertikt het gewoon! :D (hij is hengst...)

Gr

TheJokerr

Re: Volgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:23

tjha gewoon eerst een kwestie van met touw meenemen en belonen, dan zonder touw meenemen en laten volgen eventueel met snoepjes lokken dan moet het lukken,

mijn pony's lopen me nu alsof ik een godin ben achter me aan, allemaal in een rijtje _O-

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 19:25

Maar het heeft toch met respect te maken?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:29

nja ,
gewoon veel oefenen :)
En als hij u ziet als de lijder en zo voort zou het eigelijk vanzelf moeten gaan zonder beloningen mt voedsel en zo voort ;)
Normaal als je veel oefent en geduld hebt zal die op de duur volgen :)

( ps. De mijne schuurt in volle galop achter mij aan als ie mij alleen al ziet aankomen en ik kom dan altijd met de fiets en 't is dan precies een race. :) )

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:30

Dat ook ja, volgen is de basis voor vd, als je pony/paard dit niet kan accepteren dan zal je niet ver kunnen komen. je moet je paard leren naast je te lopen, te draven, en halt te houden, hij moet leren naast je te lopen hoe hard hij ook gaat, meestal als jij begint te rennen moet het paard begrijpen dat hij mee kan/mag rennen, en wanneer hij moet parkeren (stilstaan tot wanneer je het zegt) je hebt verschillende manieren om het op te bouwen, of gewoon met snoepjes dan krijgt het paard er echt wel respect voor, of met klopjes ect. maar dit zal waarschijnlijk niet echt met een hengst werken, waarom wil je persee dat hij je volgt? is het noodzakelijk of gewoon voor de 'lol' je kunt hem ook gewoon met een touwtje meenemen, zonder touw loop je risico's op een erf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:05

ik heb [naam] eerst aan t touw meegenomen , toen het touw om de nek geslagen en met een brokje in mijn hand doorgelopen, ze vond het errug interessant.
Ook wil heel voorzichtig het touw op haar nek/rug leggen helpen (dan heeft ze niet eens door dat ze los is hahaha xd)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:50

Misschien eerst handig om uit te leggen wat je precies met 'volgen' bedoelt.

Bedoel je het volgen aan touw, of het volgen in vrijheid?

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:57

Het is niet voor de lol!!

Ik bedoel in vrijheid!!

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:22

Het is denk ik vooral een kwestie van geduld. Je paard moet het ook willen en je in de eerste plaats vertrouwen en als leider zien.
Ik zou eerst grondwerk doen.
Het heeft 6maanden geduurd tegen dat mijn merrie mij wou volgen, maar nu doet ze het wel overal. In het begin oefende ik vooral op als ik zeg stop moet ze direct stoppen, zet ze een voetje te ver moet ze weer een voetje achteruit.
Met snoep zou ik opletten, ik ken je paard natuurlijk niet, maar er zijn paarden die dan beginnen te bedelen en zelf agressief worden.

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:44

Klopt ik hou ook niet zo van snoep!!
Het moet wel willen zijn en niet om het snoepje of brokje!!