het eerste kunstje dat hij kon was een voetje geven, ik had helemaal geen verstand van vd en dus deed ik maar wat, het is wel gelukt, alleen heb ik geen zweepcommando, maar als ik wil dat hij een voetje geeft doe ik zelf mijn voet naar voren steken, dan doet hij het(toen ik het leerde had ik mn handen al vol aan boefie en dus geen plek meer voor een zweepje)
toen werd ik de groom van debo en heb ik dus al wat dingetjes geleerd..
ik vond stijgeren wel heel erg gaaf dus ging ik dat maar proberen, maar na een poosje kreeg ik door dat hij er wel wat vervelender door werd dus ben ik daar maar mee gestopt, om ongelukken(als hij het tegen me gaat gebruiken) te voorkomen, eerst maar is even wat andere dingen leren en dan zien we wel weer..
ik ben toen maar begonnen met een buiging, dat pakte die heel makkelijk op
nu probeerde ik pas toen ik op hem zat of die ook een voetje wou geven, en dat deed ie direct!!
ik las toen een keer hier dat je eerst hem moet leren te blijven staan als je wegloopt en je volgen etc. dus ben ik daar ook maar mee begonnen, het blijven staan werkt al aardig, met volgen heb ik nog mn touw ertussen hangen(van 3 meter)
ik wou hem ook op een blok zetten(strobaal), de eerste keer deed hij het direct goed, alleen toen probeerde ik het nog een keer en sprong hij er overheen

ik heb al een heel ding in gedachten, een soort tribune, zodat ik hem ook kan leren traplopen met dat ding, maar ik weet niet of dat gaat lukken..
verder wil ik hem leren liggen en het compliment, maar dat komt allemaal later wel