Galoperen met Pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Galoperen met Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:32

Hallo,
Ik longeer weleens met een Pessoa teugel, alleen ik las net ergens dat je bij het longeren beter niet kan galoperen met Pessoa, is dit waar? Of kan je bijvoorbeeld alleen in de middenstand galoperen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
Groetjes, Sophie

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:33

Lijkt me onzin eerlijk gezegd.. ik longeer mijn haf ook altijd met pessoa, ook galop, en ik zie niet in waarom het niet zou kunnen :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:33

Als ik mijn paard aan de pessoa heb, galoppeer ik ook gewoon :) Kan gewoon dus.

lovepalomina

Re: Galoperen met Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:37

Oke bedankt!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:03

ik laat mijn pony gewoon galopperen met pessoa hoor, alleen zorg ik dat die niet te strak zit, en niet tussen zijn benen bevestigd is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:05

Ik merkte dat mijn paard zichzelf enorm in de mond trok, dus ik deed het nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:05

lovepalomina schreef:
Hallo,
Ik longeer weleens met een Pessoa teugel, alleen ik las net ergens dat je bij het longeren beter niet kan galoperen met Pessoa, is dit waar? Of kan je bijvoorbeeld alleen in de middenstand galoperen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
Groetjes, Sophie

Doe's een linkje?

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:12

ik vroeg me dat ook af want ik hoorde van een vriendin van me dat als je de passoa tussen de benen vast heb je eigenlijk niet mag galoperen wat ik eigenlijk wel altijd deed. maar is er dan een andere manier om de passoa vast te maken zodat je wel kan galloperen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:29

miranda_44 schreef:
ik vroeg me dat ook af want ik hoorde van een vriendin van me dat als je de passoa tussen de benen vast heb je eigenlijk niet mag galoperen wat ik eigenlijk wel altijd deed. maar is er dan een andere manier om de passoa vast te maken zodat je wel kan galloperen?

Dan maak je de uiteinden toch aan de zijkant vast?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:20

met de meeste longeersingels kan je de passoa gewoon aan de zijkant vastzetten, staat ook in de gebruiksaanwijzing, dat je de lage instelling hebt, dus tussen de benen, een midden instelling, waar de haken aan de zijkant bevestigd zijn, en een hoge instelling, waar ze aan de bovenkant van de singel zitten. Ook staat er dat de lage instelling alleen voor stappen en draven is, ivm mogelijkheid een been over het touw te kunnen slaan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:27

volgens de handleiding zijn de 2 "lage hoofdhoudingen" alleen bedoeld voor drafwerk en mag je alleen met de 2 hoogste instellingen met opgerichtheid galoperen.

Dit lijkt me ook logisch zolang de lijn van achterhand van hoofd recht is, trekt het paard in de galop zichzelf onwijs hard in de mond. De mijne gaat zelf aan het bokken als ze een keer in galop gaat tijdens de opwarmingsfase. eenmaal hoger ingesteld galoppeert ze er wel gewoon mee zonder bokken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:30

ik gallopeer er gewoon mee hoor (iedereen op stal hier btw ;) ) :j 't is gewoon tussen haar benen bevestigt, trekt bij die van mij niet in der mond.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:34

Op mijn gebruiksaanwijzing staat:
Als u uw paard gaat trainen met de pessoa teugel bevelen wij u aan dit eerst alleen in draf te doen. Pas als uw paard in draf goed in balans is, kunt u overgaan tot het galoperen.
Dit omdat het paard anders niet in balans kan galoperen.

overigens galopeer ik er ook gewoon mee hoor. (nou ja mijn paard dan)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 20:55

Sonja schreef:
lovepalomina schreef:
Hallo,
Groetjes, Sophie

Doe's een linkje?

In een tijdschrift...

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:51

Ik gebruik ook de pessoa en galoppeer er ook mee,en hij zit tussen haar benen door.Ze loopt er heel fijn in altijd.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:55

Ik denk dat je moet kijken naar wat het paard lichamelijk aankan, als hij laag goed over de rug kan galopperen zonder zich zelf tegen te werken kun je het best tussen de benen doen (genoeg ruimte geven van voor dat wel). Maar als je er een hebt die daar meer moeite mee heeft is het misschien fijner om dat eerst te oefenen aan een gewone bijzet waar je alleen inwerkt op de mond om zo de hals lager te trainen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:00

Sabbientje schreef:
Op mijn gebruiksaanwijzing staat:
Als u uw paard gaat trainen met de pessoa teugel bevelen wij u aan dit eerst alleen in draf te doen. Pas als uw paard in draf goed in balans is, kunt u overgaan tot het galoperen.
Dit omdat het paard anders niet in balans kan galoperen.

overigens galopeer ik er ook gewoon mee hoor. (nou ja mijn paard dan)

Ja zo heb ik het ook gedaan, omdat pessoa best wat vraagt van zijn achterhand , zullen ze moeite hebben met bokken begreep ik ook, en aangezien dit vaak uit galopperen ontstaat , kun je beter eerste keren in draf oefenen .
Zo begreep ik het.

Overigens kan Asra ook gewoon galopperen aan de pessoa.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:02

Klopt,ik heb het ook eerst opgebouwd.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:24

Raar, Ik laat dr ook gewoon galoperen met pessoa om hoor!!!

Xx

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:16

Ik laat me paardje alleen galloperen met het broekje om, bevestig de voorkant niet.

Hij is nog vrij jong...

_Groover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:41

ik hebook wel vaker zoiets gehoord, maar zoals die handleiding al schreef: eerst stap en dan daarna opbouwen tot galop.
Klinkt logisch zou ik zeggen, als je op je paard voor t eerst gaat rijden cros je ook niet meteen weg in rengalop.. Althans ik niet hahaha

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:24

Ik galoppeer er ook gewoon mee hoor, in begin trok Selly ook wel in haar mond,
maar nu ontspant ze ook wel in de galop aan de longe, lekker met dr neusje over de grond
Sindsdien is ze onder het rijden ook veel minder stug.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:26

bij mij schieten de draadjes achter de kont, naast het bontje, altijd los in galop dus ik doe het niet meer.
heb hem altijd tussen de voorbenen trouwens.