Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lovepalomina schreef:Hallo,
Ik longeer weleens met een Pessoa teugel, alleen ik las net ergens dat je bij het longeren beter niet kan galoperen met Pessoa, is dit waar? Of kan je bijvoorbeeld alleen in de middenstand galoperen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
Groetjes, Sophie
miranda_44 schreef:ik vroeg me dat ook af want ik hoorde van een vriendin van me dat als je de passoa tussen de benen vast heb je eigenlijk niet mag galoperen wat ik eigenlijk wel altijd deed. maar is er dan een andere manier om de passoa vast te maken zodat je wel kan galloperen?
Sonja schreef:lovepalomina schreef:Hallo,
Ik longeer weleens met een Pessoa teugel, alleen ik las net ergens dat je bij het longeren beter niet kan galoperen met Pessoa, is dit waar? Of kan je bijvoorbeeld alleen in de middenstand galoperen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
Groetjes, Sophie
Doe's een linkje?
Sabbientje schreef:Op mijn gebruiksaanwijzing staat:
Als u uw paard gaat trainen met de pessoa teugel bevelen wij u aan dit eerst alleen in draf te doen. Pas als uw paard in draf goed in balans is, kunt u overgaan tot het galoperen.
Dit omdat het paard anders niet in balans kan galoperen.
overigens galopeer ik er ook gewoon mee hoor. (nou ja mijn paard dan)