Trekpaard Vera 4e keer clickertraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Trekpaard Vera 4e keer clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:39

Daar ben ik weer met foto's en een filmpje van Vera :D . Ik heb een maand geleden besloten om toch nog eens verder te werken aan mijn band met Vera. Vera is nu 15 jaar en de teller dat we samen zijn staat nu op 9 jaar. Voor de mensen die het niet weten. We hebben een hoop dominantiestrijd gehad waarin uiteindelijk een compromis gesloten is. Zolang ik bij haar in de wei ben, ben ik de baas. Zodra ik uit de wei stap is zij de baas in de wei. En daarbuiten ben ik gewoon altijd de baas :P . Het werkte en we hebben altijd fijn samen gereden. Toch wil ik, nu ze ouder word ook andere dingen met haar doen. Ook vanwege het feit dat ik nauwelijks tijd heb en rijden dan toch meteen bij elkaar met de voor en na verzorging 2,5 in beslag neemt ben ik overgestapt op clickertraining. Gewoon lekker 15 minuutjes in de wei proberen met elkaar te spelen.

Op het begin vond Vera me maar raar en deed ze wel mee, maar niet superenthousiast. Na 4 keer is ze erg enthousiast geworden en komt ze zelfs naar me toe in de wei. Ik rijd nog wel, maar dan voornamelijk stap en een galopje buiten. Merk ook omdat ze toch niet regelmatig gereden word ze na afloop veel spierpijn heeft ook omdat ze zich eigen altijd te druk maakt en altijd zin heeft in een spurt.

Foto's:

Tijdens commando Kom, clicken en tegelijk snoepje geven en doorlopen zodat ze snapt dat ze moet blijven lopen als ik loop :)
Afbeelding

Kusje geven
Afbeelding

Eten weigeren moest even duidelijk gemaakt worden. Overigens zie je meteen heel goed hoe lief ze is met snoepjes pakken en ook zoentjes geven. Ze gebruikt alleen haar bovenlip en bijt (gelukkig) dus niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De derde foto is ook erg grappig vanwege haar lippen :P .

Filmpje van 2 dagen terug:

Tips zijn altijd welkom!!
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 08-11-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: Trekpaard Vera 4e keer clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:46

Je moet je foto's even onder elkaar zetten, nu valt er een deel weg ;)
Ze ziet er wel uit als een heel lief paard. Wel klein of ben jij zo groot?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:52

Heb ik gedaan. Dank je :) . En ja ik ben zo lang en zij is ook gewoon klein voor een trekpaard. Ik ben 1.82 en zij meet 1.63.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:00

Ziet er goed uit vind ik! (ik heb dan geen ervaring met clickertraining, maargoed) En wat een schatje is dat paard van jou <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:46

Wat leuk zeg met een trekpaard! :D
Jullie zijn al goed op weg. +:)+

Klein tipje voor het voedsel weigeren: Hou je hand voor je, en trek hem niet steeds iets verder terug als ze in de buurt komt met haar neus. Doet ze dat wel dan geef je een zacht tikje met de lippen. Jouw hand is jouw ruimte en deze moet je dan ook niet terugtrekken. Ze moet dan respect hebben voor jouw ruimte en haar hoofd wegdraaien en dán beloon je! :)

Succes, en ga zo door! :D

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:49

Haha ok ik zie dat jij lang bent zij klein ik schrok al toen ik de foto's bekeek
Super leuke foto's en mooi paardje

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:28

Dankje nalanta. Jouw website staat overigens bij mijn favorieten :P hihi . Door jouw ben ik eigenlijk hiermee begonnen, nadat ik je filmpje zag en wat verdere informatie heb gewonnen op je website. Complimenten trouwens, de website vind ik erg overzichtelijk net als de uitleg van de truukjes.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:51

Graag gedaan hoor! :D Jij ook bedankt voor de complimenten!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:44

ik snap een paar dingen niet!?

Ze wil haar voorvoet niet optillen, en ze word daar door beloond?.

Je kriebelt haar met je vingers, de natuurlijke reactie is met de lippen heen en weer, en ze word beloont?..

Ze doet het voor de rest goed leuk dier. :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:59

Ik weet dat er een associatie moet worden gemaakt. Tijdens het kriebelen beweegt ze haar lippen dan word er een commando gegeven en dan een klik. Ik wil dat ze het woordelijke commando onthoud en daarop reageerd. Dit is echt nog het begin waar we mee bezig zijn dus de associatie moet nog gemaakt worden. :)

Van haar been doet ze als het goed is wel een stukje optillen. Niet superhoog, maar ook hier is het echt de allereerste stap.