Past deze barebackpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Past deze barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:05

Hopelijk staat het hier goed

Laatst heb ik een barebackpad gekocht van iemand hier op bokt. Prachtig ding, grote maat want mijn paardje is 1.70. Ik heb hem vorige week echter voor het eerst opgelegd en de singel was veel te ruim. Het dekje leek ook groot. Maar ik weet niet of dat zo hoort of dat hij echt te groot is. Het is vast minder erg dan met een zadel, maar ik kan me voorstellen dat je de rug bij een te lange barebackpad wel een beetje belemmert, net als de schouders. Of is dit niet zo?
Daarom mijn vraag: is deze BBP te groot?

[RIJ-ITP] Arwen door de eeuwen heen :P (laatste 2 foto's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:09

Hij is wel erg ruim, maar op een BBP ligt verder geen druk (behalve uiteraard op de punten waar de ruiter zit) dus een belemmering zal het niet zijn. Wel even opletten of er geen 'schuur'plekjes ontstaan, dat kan doordat het paard als het ware 'onder' de pad door beweegt. Maar dat kan met kleinere pads ook, dus dat hoeft niet persé te komen door de grootte.

Sheran

Re: Past deze barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:57

Dank je, ik vond hem inderdaad ook wel ruim. Ik zal goed op schuurplekjes letten en kijken of ik er bij de singel wat gaatjes bij kan krijgen. Hij blijft zo ook wel liggen maar een iets strakkere singen (lees: aansluitend en niet doorhangend) is wel wat veiliger denk ik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:00

te groot bestaat eigenlijk niet, behalve dan als jij daardoor op een "verkeerd" plek op de rug komt te zitten, maar dat is dus niet zo.
Tja, mooi vind ik het niet, maar last heb je er zeker niet van :+
Kan me inderdaad wel voorstellen dat er "schuurplekjes" komen, dus daar zou ik even op letten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:01

Nee iets kleiner was mooier geweest, maar ik wist ook niet welke bbp ik moest bestellen.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:46

Kun je er voor het 'singel' probleem geen losse singel bij kopen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:34

Het probleem met de singel is dat er maar 1 stoot aan zit, die ook nog vrij dik is.

En de BBP was al duur genoeg :+. Ik heb er nu gaatjes bij geprikt, dat wil ook wel :)
Ik zit er meer mee dat hij zo ver op de rug ligt.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:49

Je zou er eventueel een stukje vanaf kunnen halen, aangezien het van stof is?