In de zomer van 2009 ben ik begonnen met het mennen, beetje slepen, hangen enz. enz. Dit alles met een leuk 2e hands tuig maar nu ik toch steeds fanatieker wordt wilde ik toch een nieuw tuig!
Maar ik wilde natuurlijk niet zomaar een tuig, nee ik had weer speciale wensen. Ik wilde een tuig in een kleur die niet standaard wordt gemaakt. Op naar van Rijs dus. Daar heb ik een Ideaal luxe marathon tuig besteld in het lichtbruin. Levertijd, tussen de 6 en 12 weken.
Ik had gerekend op ongeveer een week of 8 a 10, maar helaas, het werden 12 weken en 1 dag om precies te zijn!
Vandaag was hij dan eindelijk gearriveerd en mocht ik hem ophalen!
Bij thuiskomst meteen gaan olieen en in de avond mee genomen naar stal om het op maat te maken. Ik wist al dat hij paste want had hem al een keer in het zwart mee gehad voor de maat. Helaas had ik Roza vanmorgen al hard aan het werk gezet dus vond niet dat ik het haar aan kon doen meteen met de kar te gaan rijden, dus dat komt maandag of dinsdag helaas pas vrees ik...
Ben helemaal trots op mijn super uber mooie toffe gave geweldige tuig! Ik weet iig weer waarvoor ik de afgelopen zomer heb gewerkt hahaha.
Alleen mijn frontriem moetn nog even terug, want het inleg kettinkje is kapot, maar dat komt allemaal wel goed. Nu even tijdelijk met mijn bruine tuig en dus zwarte hoofdstel rijden, want mijn zwarte frontriem past niet op mijn nieuwe tuig. Maar ik ben allang blij dat ik mijn tuig EINDELIJK heb.
Genoeg gelult, hier issie dan: Mijn mooie tuig!!!!!

En hier mijn "kapotte" frontriem