ik ben nu dan eindelijk echt bezig mijn shet voor de sulky te rijden.
heb een goed passend tuigje en dus een sulky.
ik wil nu alles prefect op maat maken, zodat uiteindelijk alles in 1 beweging goed zit,
en alles snel weer los kan.
daarvoor wil ik dus de strengen op precies de goede maat hebben en met klipjes ofzo vastzetten ipv met een knoop in het touw.
ik heb geen hoe heet zo'n ding, niet zo'n bewegend balkje waaraan de strengen moeten, ik doe ze aan de buizen onder de zitting van de sulky.
maar wat is een veilige manier van snelsluitingen maken, ik dacht zelf misschien beter leren strengen kopen, en die vast aan de sulky laten, en bij inspannen aan het borststuk gespen, zou dat kunnen?
en zelf clipjes maken aan de leidsels, dus clipjes waarmee de leidsels aan het bitje gaan, is dat veilig?
of is dat vervelend voor de pony?
ik heb de lichtogen achter het driehoekje op de lamoenstokken zegmaar, er doorheen vind ik te link.
maar ik heb niet iets waaraan ik de broek lussen kan vastmaken, kan dat ook aan diezelfde driehoeken of gaat dat niet?
ik moet wel iets verzinnen dat de broek de sulky tegenhoud als we remmen, want ik zit er heel dicht achter en anders komt mijn knie tegen de pony haar kont aan en dat vind ze eng.
ik heb nog geen duidelijke foto's van de pony ingespannen zoals ik het nu doe, maar zal dat nog maken zodat jullie het kunnen zien.
het is een heel basis sulky, wielen plankje en lamoen, meer niet

ik wil er straks zelfstandig (dus alleen) mee gaan rijden in het bos,
pony is erg braaf en verkeersmak,
maar goed, blijft een pony dus ik wil het graag zo maken dat ik haar in een paar tellen uit kan spannen.
en makkelijk in kan spannen.