[AR] Kelsey in kerstverlichting!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelingerJarig

Kelsey in kerstverlichting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:47

Tja, de dagen worden korter en de nachten langer. Dus komt het regelmatig voor
dat je in het donker moet trainen. Gelukkig hoeven wij maar een klein stukje de weg,
maar het is en blijft een risico. Daarom kun je je het best zo goed mogelijk zichtbaar maken,
en ik denk dat dat ons aardig gelukt is!

Kelsey heeft lampjes op de windriem van haar hoofdstel, en op haar borsttuig.
en een lampje achterop, en natuurlijk heeft de groom, de filmer, ook een reflecterende jas aan.
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 01-11-10 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

corinne1981

Re: Kelsey in kerstverlicting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:48

Haha wat goed Jessie! Leuk én veilig!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:50

waarom heeft paardlief geen reflecterende kappen, die zie je ook echt goed.

verder zie je de lampjes wel goed

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:54

realmagic schreef:
waarom heeft paardlief geen reflecterende kappen, die zie je ook echt goed.

verder zie je de lampjes wel goed

Juist omdat de lampjes goed te zien zijn, ga ik niet van die dure reflecterede peesbeschermers kopen ;)

Bedankt voor je reactie!

Dankje corinne! :)

JoyCiej007

Re: Kelsey in kerstverlichting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:34

Is wel redelijk goed te zien ja!
Beter iets verlichting dan helemaal geen natuurlijk :)

Wil wel even opmerken (weet je waarschijnlijk zelf ook wel) dat je officieel gezien op deze manier dus niet de juiste verlichting voert. Denk zelfs dat het aardig wat verwarring in het verkeer kan veroorzaken. Rood = achterlicht, mag dus niet aan de voorkant. Mensen die je nu tegemoet komen rijden, zien rode lichten en denken eerst dat ze je achterop komen ipv. tegemoet rijden. Aan de voorkant moet je altijd wit licht voeren.

En knipperende lichtjes zijn, behalve soms minder goed zichtbaar, ook niet toegestaan. Lichtjes moeten onafgebroken branden, maar niet knipperen. Daar kan je zelfs een boete voor krijgen.

Toegegeven; het staat erg leuk, maar het is absoluut niet volgens de regels; persoonlijk had ik het anders gedaan.

Ik monteer altijd fietsledlampjes op m'n wagen; officieel gezien moet dat ook nog eens op de uiterste zijden van je voertuig, zodat men ook kan inschatten hoe breed je bent. Dat doe ik dan ook netjes; 2 witte lichten aan iedere uiterste zijde aan de voorkant, en 2 rode lichten aan iedere uiterste zijde aan de achterkant. Daarnaast kun je dan altijd nog extra lichtjes op je pony gebruiken, reflecterende bandjes, peesjes, hesjes etc.

Tip: bij de action en soms ook wel bij blokker e.d. verkopen ze reflecterende bandjes met klittenband; heb ook een paar sets gekocht, die kan je heel mooi om het tuig en om de benen van je pony vastmaken. En je kan ze natuurlijk ook zelf om je mouwen dragen. Kostte per setje van 4 nog geen €2,= toen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:36

nou dat werkt wel :)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:46

Ja klopt Joycie dat weet ik. Maar fietslampjes kan ik niet aan het tuig maken, en als ik ze aan de wagen doe zie je ze eigelijk niet goed meer omdat de pony ervoor loopt :+ De volgende keer zal ik ze op 'niet-knipper-stand' zetten, bedankt voor de tip! Hij zijn lampjes van de aldi, die je om je arm kan doen. bij mijn paard doe ik ze altijd uit om zijn benen, die kan niet tegen dat licht.
Bedankt voor je reactie!

1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:02

Haha, wordt die pony niet helemaal gek met dat lampje op zijn hoofd. :') Je bent wel goed zichtbaar! :D

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:04

haha leuke kerstboom,

het is lekker veilig, en heel fashionable..

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:04

Hahah leuk Jes :P
Maar idd knipperend mag niet ;)
Ik heb hier nog wel een paar reflecterende banden/beschermers liggen voor om de benen. Mag je wel hebben als je wilt, ik hoef toch niet in het donker over de weg ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:09

Het idee is leuk, tot er straks iemand ineens tegen je aan zit omdat ie denkt dat ie achter iets aan rijdt, wat ineens tegemoet blijkt te komen.
Met tieripjes waar je de lampjes tussen kunt steken kom je eind :j

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:53

haha Jessie leuk :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:55

Maar als je ze nou eens aan de voorkant en dan helemaal aan de zijkant maakt, dan zie je dat toch recht van voren? wagen is toch meestal wel breder dan het paard zelf :) en dan kan je alsnog extra lampjes op/om je paard hangen idd bijvoorbeeld bij de windriem op het hoofd. Alleen zou ik die dus wel vervangen voor wit.

Dit kan echt gevaarlijke situaties opleveren; je wordt welliswaar gezien, maar dan wel op de verkeerde manier ;)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 08:17

1408, nee ze ziet ze niet :P

Vaa, dankje! :)

Hilde, dankje :P Als je die echt niet meer hoeft, graag!!

Dankje Marcel!! :D

Joycie, mijn wagen is iid breder maar loopt schuin af zegmaar, dus als ik daar een lampje aan hang schijnt ie naar de zijkant. Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen met tierips.

Gelukkig is het maar 100 meter over de weg, waar ze écht hard rijden. Dit was ook de eerste keer dat ze gewoon afremde, ipv lomp voorbij te knallen.

kikkibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:15

tof gedaan hooor

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:19

Ik vind het persoonlijk nog best weinig, op deze manier kan een tegenligger nog niet inschatten wat er nou precies aankomt en hoe breed het is. Ik zou toch nog voor reflectie om de benen gaan, die heb je vaak bij de kruitvat erg goedkoop.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:08

wat mij betreft mag het nog wat meer hoor.
ik zou ook voor meer reflectie gaan. ook bij jezelf bijv. hesje. en er zijn reflecterende frontriempjes en van die bandjes die je om de benen kan doen met klittenband of in de staart. spotgoedkoop wel goed zichtbaar.
evt. uitrijdeken ofzo.
ik had verwacht complete lichtslangen/ kerstlampjes te gaan zien over je hele kar.
verder ben ik het ermee eens dat het handiger is om voor wit licht te doen en achter rood. je zou ook een soort mijnlamp om je cap kunnen doen.
en idd fietslampjes met tieripjes aan je kar of tuig kan ook makkelijk.

hier linkjes naar officiële lampjes hoeft echt niet duur te zijn http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... gorie/1417
reflectie spul http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... gorie/1415
Laatst bijgewerkt door trickywonder op 08-11-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:16

of een reflecterende men-rijdeken?
Ik vind dit ook niet handig inderdaad en zou echt kijken naar andere oplossingen waardoor je beter zichtbaar bent en ook duidelijker is wat je bent.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 08:19

Randie, bij beenreflectie zien ze natuurlijk niet hoe breed het is :P
Maar wat de meeste bestuurders doen is afremmen, groot licht aan, en dan zien ze het en komen ze heel rustig voorbij. dus het werkt heel goed zo :) Bedankt voor je reactie!

Trickywonder: Mijn vader heeft een reflecterende jas aan en achterop hangt ook licht. Bedankt voor je reactie!

opisop_shop: Dankje voor de tip, maar een uitrijdeken zien ze niet van voor en al helemal niet van achter. Ook bedankt voor je reactie.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:09

Citaat:
Randie, bij beenreflectie zien ze natuurlijk niet hoe breed het is
Maar wat de meeste bestuurders doen is afremmen, groot licht aan, en dan zien ze het en komen ze heel rustig voorbij. dus het werkt heel goed zo Bedankt voor je reactie!

maar ze zien wel dat het een paard is als hij aan 4 benen iets heeft, dat zien ze nu niet.
Moeten ze maar gokken op wat het is en hoe breed. Ik heb dat zelf ook wel eens in de auto dat ik denk van;
god wat rijdt daar nou toch, en wanneer je dichterbij komt kun je nog best voor verrassingen kunnen staan.
plus dat je geen groot licht kan en mag gebruiken wanneer je tegenleggers hebt! levensgevaarlijk.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:27

Maar als ze hun lichten aan hebben zien ze mijn wagen gewoon ;) Hij is knal oranje, dus kan niet missen.