Gisteren hebben wij (ik en mijn schoonzusje Iris (Roskur@bokt)) mee gedaan met een onderlinge men dressuur wedstrijd.
We hebben Iris haar ijslander ingespannen. Röskur is haar 23 jarige ijslander die een best verleden achter zich heeft qua blessures. (zie profiel van Roskur@bokt)
We hebben hem afgelopen zomer zelf beleerd voor de wagen en afgelopen week voor het eerst mee genomen naar de les. Dit ging nog niet helemaal lekker en we hadden de wedstrijd bijna afgezegt.
Echter wat heb je te verliezen tijdens een onderlinge wedstrijd? Niets toch? Dus toch maar mee gedaan en jullie raden het nooit,....

Wij zijn in ieder geval hartstikke trots op "onze" Röskur

Eerst nog zien wat we kunnen poetsen aan de pony, na een nacht regen,...

Nee, ik was niet zenuwachtig hoor,.....

Terwijl ik nog even naar het toilet ging, stapte Iris nog lekker warm met Röskur

Daarna nog even poseren met het hele team!

Nog even warmdraven in de buitenmanege

En helaas de enige beetje scherpe foto van de proef

Commentaar wat we kregen hadden we al verwacht na de les van afgelopen week. We moeten eraan werken dat hij strakker aan de hulpen komt en de lengte buiging zowel links als rechts kan stukken verbeterd worden. Hij is nog wat stijf en de middendraf is dan ook zeker niet spectaculair. Maar wat maakt het uit,... we genieten iedere rit van de gouden oude

Nog even een kleine voetnoot, we wachten nog steeds op de nieuwe sulky die een slag groter zal worden. Deze komt hopelijk deze week binnen en zal daarna op paard en koets te bewonderen zijn.
Daarna komt hij eindelijk bij ons