[AR] Even voorstellen en eerste foto's in het tuig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Even voorstellen en eerste foto's in het tuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:15

Hoi allemaal!

Al een hele tijd ben ik aan het meelezen op het aangespannen forum en ik ben zo blij dat ik nu ook iets kan plaatsen! Sinds juni heb ik een nieuw paard, een noordzweeds trekpaard, en we zijn hem nu aan het beleren. Mijn vader en ik hebben ongeveer 6 jaar geleden ons menbewijs gehaald en hebben toen met mijn dravertje gemend. Helaas was zij altijd erg druk en gespannen en uiteindelijk zijn we daarmee gestopt. Helaas is zij in december overleden. Bij het kijken naar een ander paard heb ik vooral gekeken naar het karakter en het bomproofgehalte en deze kwam direct door de keuring :D ! Op de foto's staat hij voor de tweede keer in het tuig. Die man die hem longeert is de instructeur die ons helpt met beleren (hij heeft al heel veel paarden beleerd en mijn dravertje toen ook weer opgepakt). Op de tweede foto loopt mijn vader (met laarzen) erachter en zet wat druk op de borst. Afgelopen zondag zijn we weer wezen oefenen en over twee weken gaat de kar er echt achter! Ik de tussentijd ga ik natuurlijk nog wel oefenen met erachter lopen etc. (maar dan zonder de instructeur), maar ik vind het ontzettend spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik ben supertrots op hem! Alle aanwijzingen, tips en commentaar is welkom natuurlijk (ik weet wel dat zijn oogkleppen iets naar beneden zouden moeten maar op de een of andere manier lukt dat niet met het hoofdstel (dan zit het nl ergens anders weer niet goed), mijn vader gaat binnenkort naar de winkel om te vragen wat daar aan te doen is).

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Even voorstellen en eerste foto's in het tuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:44

Ik verplaats dit topic van AR naar AR-ITP omdat het daar beter op zijn plek staat.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:33

Ziet er goed uit!
Wat wij zelf ook altijd meenemen met het beleren is het tussen de benen doen van de strengen.
Mochten ze voor de wagen dan over de streng gaan raken ze niet in paniek.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:03

Dankjewel voor de tip! Hij is gelukkig echt heel erg koel dus ik denk niet dat hij erg zal reageren maar we gaan het zeker meenemen voor de zekerheid.

Verder niemand wat? :(

Ach, ik zal maar denken: wie zwijgt stemt toe dus het zal wel goed zijn :D.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:07

EliseLukas schreef:
Dankjewel voor de tip! Hij is gelukkig echt heel erg koel dus ik denk niet dat hij erg zal reageren maar we gaan het zeker meenemen voor de zekerheid.

Van twee foto's is het voor mij nogal lastig om commentaar te geven hoor.
Wel super dat jullie er goede hulp bij hebben!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:12

DeHP schreef:
EliseLukas schreef:

Van twee foto's is het voor mij nogal lastig om commentaar te geven hoor.
Wel super dat jullie er goede hulp bij hebben!

Ja, dat snap ik ook eigenlijk wel. Als we wat verder zijn en hij voor de kar staat zal ik nog eens foto's gaan maken en dan misschien wat duidelijker. Wat ik wel vind is dat de borst redelijk hoog zit, of ligt dit aan mij? Er zit wel een handbreedte tussen zijn borstbeen en de borst maar de instructeur heeft nogal grote handen... Ik zei het vorige keer maar hij dacht dat het wel kon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:26

Ziet er stoer en sterk uit !!
Hoop dat jullie veel plezier met hem zullen beleven !!
Gaaf paard om te zien.

Verder over het beleren, tja, wat kun je zeggen van een fototje ??
Belangrijkste hebben jullie, en dat is hulp van iemand aangenomen ! super. *D

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:04

Ik vind het erg leuk uitzien!
Ik denk dat hij het goed zal doen voor de kar. :)

Ik vind de tip van S zanne vind ik een goeie, alleen zal je dat dan gewoon stil staand oefenen of ook lopende?

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:04

Wij doen eerst stilstaand met losse strengen tegen de benen duwen. (dus de echte strengen)
Dan naar de binnenkant van de benen.
Dan lopen met longeerlijn (zoals hierboven)
Dan kijken of hij longeerlijn tussen benen accepteert en dat uitbouwen naar strengen tussen de benen en strengen tussen de benen trekkend.

Zespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 02:11

Wie zwijgt stemt zeker toe, ik vind het er erg netjes uitzien, wordt een leuk menpaardje voor de toekomst :)

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:40

Wat een leuk paard en wat goed dat jullie hulp krijgen.
Ik wens jullie heel veel menplezier

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:23

wat een stoer paard, ik ben benieuwd naar foto's van straks echt voor de wagen!
goed bezig zo te zien!
borsttuig moet volgens mij zegmaar op het punt waar de hals in de borst overgaat toch?
niet te laag in elk geval.
zit volgens mij wel goed zo maar ja, ik ben er ook nog niet zo heel bekend mee, ben net begonnen met met shetlander :)