Dit is Clover, mijn 3,5 jarige merrie. We zijn sinds een paar maanden aan het lange lijnen, en ik ben haar nu ook aan het inrijden. Het lange lijnen gebruiken we een beetje als basis. Heb haar zo het sturen geleerd, en haar geleerd haar balans te vinden in voltes en andere wendingen.
Ze vind het erg leuk om te doen, en kan af en toe wat enthousiast worden! Ze is erg geconcentreerd, en vind het moeilijk de ontspanning te vinden. Meestal lukt dit aan het einde van een training wel

De eerste foto's zijn van ons lesje. Clover werd wat jolig en sterk, en instructrice vond het toch wel verstandig een bitje te gaan gebruiken.
Dit hebben we vervolgens weer geprobeerd, ( 2e reeks foto's ) maar ze was wat onwennig met het bit, en heb de tandarts erbij gehaald. Ze heeft wat last van haar wolfskiesjes, dus we zijn nu weer even verder gegaan met onze bitloze optoming!( 3e reeks ) Dit gaat de ene keer goed, en de andere keer hang ik er weer als een vlaggetje achteraan

Heel verhaal, maar hier de foto's!
Aan jullie de vraag of jullie puntjes zien die kunnen verbeteren, waardoor ik haar wat meer kan laten ontspannen?
Tijdens de les ( bitloos ) :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6VR6ABY.jpg
Een training thuis ( met bitje ) :

Een training vorige week ( bitloos ) :

Dit bedoel ik dus.. Totaal geen ontspanning!

Aan het einde van de training, beetje scheve foto, maar geeft een goed beeld van de ontspanning die er dan toch wel een beetje is

Brand los! Maar hou het vriendelijk