[AR] Shetlander Toos, fotoshoot in het bos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Shetlander Toos, fotoshoot in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:56

Vandaag is vriendin foto's komen maken in het bos met mijn shetlander Toos voor de kar.

Mijn dochter zit in een fietsstoeltje. Er is altijd iemand mee als er wat gebeurt. Hier zit ze steviger in dan op schoot.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes

HeleneDas

Re: Shetlander Toos, fotoshoot in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:57

Wat een leuke shet!
Lieve foto's samen met je dochter! :D :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:58

Wat schattig met je dochtertje erbij! Hoe oud is ze?
Ook een érg leuke pony!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:59

Lisanne is nu 15 maanden oud. Toen ze een week oud was was ze al bij Toos te vinden(zie profiel). Ze is er helemaal mee opgegroeid en vind het harstikke leuk!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:00

Leuk hoor, zo ging ik ook altijd met mijn dochtertje op pad, ze vond het geweldig......

Nog heel veel plezier...

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:01

Hele mooie foto's, lekker in het bos
leuk idee van het stoeltje, goede oplossing!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:02

Wat schattig! Mijn zusje is 17 maanden en die vindt paarden nog wel spannend hoor! Maarja onze paarden zijn ook wel een stuk groter. :)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:03

Leuke foto's!
En wat slim zo in het stoeltje.. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:06

Wat een mooie fotos, beetje sprookjesachtig.

Maar je kind vastbinden op de wagen kan echt niet hoor :n
Geloof je prima dat het steviger zit als bij iemand op schoot. Maar als de wagen omvalt, jij van de bok raakt en degene die mee is ook? Dan moet je dochtertje dus vastgebonden op een omgeslagen rijtuig blijven zitten tot het geheel stilstaat en iemand haar los kan maken?
En heb je nu je gesloten lamoen in gewone lichtogen vastgemaakt? Of is dat gewoon niet goed te zien op de fotos?

Een broek is handig om de strengen mee omhoog te houden. Maar als je ervoor kiest om zonder broek te rijden, gebruik dan wel strengdragers aan je lamoen

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:13

Hij is niet gesloten. Broek zijn wij mee aan het trainen aan de longe, mevrouw vind hem nog niet erg prettig, en heb liever geen bokkende pony voor de wagen. Strengendragers heb ik op dit moment nog niet liggen en aangezien ik toch met broek wil rijden straks vind ik het zonde om ze nieuw aan te schaffen.

En dat jij vind dat een kind 'vast binden' niet kan is joun mening. Ik doe geen gekke dingen met Toos, ik stap en draaf rustig en beest is zo mak als een lammetje. Ik weet dat ook brave paarden kunnen schrikken, maar ik ken deze pony door en door(heb haar 6 jaar). Ik rijd meestal gewoon in het land als zij erop zit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:20

Wat een heerlijke foto's, leuk zeg dat je zo op pad kan met kind + pony!

Ga wel met Evelli mee; het lijkt veiliger, kind vastzetten. Op het moment dat er niets gebeurd is dat misschien ook wel zo, en zit ze steviger. Mennen met een kind op schoot én leidsels in handen én zweep in handen en zowel op pony als kind letten is ook erg gevaarlijk.

Maar.......... je vastbinden/vastzetten op een wagen, dmv. een gordel, tuigje of iets is lévensgevaarlijk.... of het nou een kind of een volwassene betreft. Ga inderdaad maar na wat er gebeurd als de wagen omslaat. Die kans is altijd aanwezig; stel je gaat een keer op een hele rare manier perongeluk door een geul, of over een hobbel. Of pony schrikt en de wagen blijft ergens achter haken, of pony gaat aan de kletter waardoor wagen omslaat.... Juist, met een beetje pech wordt jij gekatapulteerd en vlieg je van de wagen, terwijl je dochter in het stoeltje vast zit, dus er niet uit kan. Dan heb je enkel het nakijken hoe pony zal wegspurten met een omgeslagen wagen achter zich aan, met je kind er nog in. Daar moet je toch niet aan denken!

Het lijkt misschien veiliger, maar dat is het écht niet. Ik zou dus zeker een andere oplossing bedenken, en op deze manier niet meer op pad gaan. Kind los laten zitten is ze denk ik ook nog niet oud genoeg voor. Kind op schoot en zelf mennen lijkt me ook gevaarlijk. Blijft over; iemand meenemen die kind kan vasthouden/op schoot kan houden.

Ook zou ik idd proberen om dmv. een broek of strengophouders je strengen wat omhoog te hijsen; een been over de strengen is soms snel gebeurd.

Edit; de consequenties van het vastbinden als er wat gebeurd zijn overduidelijk lijkt mij. Een wagen kan altijd omslaan, daar hoef je echt geen 'rare', marathonachtige fratsen voor uit te halen. Beest is vast zo mak als een lammetje, maar het blijft een paard en die kunnen altijd schrikken, wegspringen of raar doen. En ook al ligt het niet aan de pony; omslaan kan je echt niet altijd voorkomen.
Begrijp ook eigenlijk niet waarom je dan nu rijdt zonder broek of strengophouders; 't is niet meer dan logisch dat als je je pony beleert en/of laat beleren, dat ze horen te wennen aan de broek.

Echt, je denkt veiliger te rijden op deze manier, maar je maakt het alleen maar gevaarlijker. Kind kan prima mee op de wagen, maar daar horen wel bepaalde maatregelen bij.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:36

Mooie combi hoor!

Voor het mooie kan de pony een stuk dichter op de wagen staan. Ik zie dat je je lamoen nog kan inschuiven, en ook de strengen kunnen nog korter worden gemaakt. Deze hangen niet eens dramatisch laag, ik zie haar er nog niet zo snel overheen stappen. Maar zo'n elastische strengophouder is wel makkelijk.

Over dat kinderstoeltje is al genoeg gezegd. Heb het vaker gezien, en het is een prima oplossing zodat ze stevig kan zitten. Wat je kan proberen is om de sluiting iets anders te maken. Bijvoorbeeld de riemen die over haar schouders lopen door middel van een extra riem met elkaar verbinden, en deze door de sluiting halen die van onderen komt. Het uiteinde maak je dan dusdanig lang dat je er zelf op kan zitten.
Gaat het dan mis en je valt er af, dan schiet het tuigje ook los en is je dochter ook los. Een zelfde soort constructie zie je in de marathons, waarbij de menner soms een heupgordel om heeft, die aan 1 zijde vast zit en aan de andere zijde door de groom achterop wordt vastgehouden. Valt de boel om dan is de menner direct los (als de groom het uiteinde tenminste loslaat _O-).
Laatst bijgewerkt door Divine op 01-11-10 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:37

Mama_Rianne schreef:
Hij is niet gesloten. Broek zijn wij mee aan het trainen aan de longe, mevrouw vind hem nog niet erg prettig, en heb liever geen bokkende pony voor de wagen. Strengendragers heb ik op dit moment nog niet liggen en aangezien ik toch met broek wil rijden straks vind ik het zonde om ze nieuw aan te schaffen.

En dat jij vind dat een kind 'vast binden' niet kan is jouw mening. Ik doe geen gekke dingen met Toos, ik stap en draaf rustig en beest is zo mak als een lammetje. Ik weet dat ook brave paarden kunnen schrikken, maar ik ken deze pony door en door(heb haar 6 jaar). Ik rijd meestal gewoon in het land als zij erop zit.

Ik zie dat niet echt als een mening maar meer als een feit.
het is gewoon enorm gevaarlijk.
Verder ziet het er leuk uit!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:57

Mooie foto's! En leuke combi van de peesjes en de wielen :D

Wat betreft de broek en het 'vastbinden' ga ik met de rest mee, ik heb mijn Shet ook al 9 jaar maar nog houd ik in mijn achterhoofd dat het een paardje blijft en van veel dingen kan schrikken.

Hoe groot is je Shet eigenlijk? Ziet eruit als een leuke maat.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:35

Ze is 1.10, aardig grote dus. ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:38

Leuke fotos Rianne vooral die herfst sfeer op de foto maakt het sprookje achtig!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:12

Divine wat een goed idee! maakt het igg een stuk veiliger. Zat ook wel te denken aan zo'n gordel die de groom vasthoud, maar kon me niet bedenken hoe je dat in deze situatie zou moeten toepassen, anders dan een 2e volwassene, en die kan het kind dan net zo goed zelf vasthouden :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 18:35

Dat is idd een goed idee. Ik zal dit weekend eens even uitproberen/kijken. Bomen kunnen idd nog iets korter, maar dit was de 3e keer dat ze voor deze kar loopt dus het is allemaal nog beetje passen en meten.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:00

Leuk, met kleintje is idd gevaarlijk maar de kans is groter dat ze er zelf afvalt dan dat de kar omvalt ...

Hoe groot ben jij?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:14

Ik ben 1.60.. haha.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:19

Oke, ik heb ff in je profiel geken en ik vond die rij foto echt mooi!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:20

Dankje, dat zijn foto's van 2 jaar terug ongeveer. Rijd nu niet meer op haar, dat mag mijn dochter straks doen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:22

Mama_Rianne schreef:
Dankje, dat zijn foto's van 2 jaar terug ongeveer. Rijd nu niet meer op haar, dat mag mijn dochter straks doen.

:D
Ik vind die rijfoto's ook mooi!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:22

Waarom rij je niet meer erop?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:23

Ik vind mij zelf te zwaar geworden na mijn bevalling. :P (55 kilo) Af en toe nog eens rondje stappen, maar verder niet meer serieus rijden. Daar heb ik een klein ruitertje voor. ;)