Aantal keren longeren in de week

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisaliedje

Aantal keren longeren in de week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:51

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben met het NK 2010 Voltige verkeerd van het paard gesprongen.
Nu was er een botje gebroken, en ik mag minimaal 3 maanden niet rijden, mijn vader gaat haar (mijn pony) longeren. Hij heeft heel veel ervaring met de paarden. Zelf reed hij hoog in het springen, kwalificatie wedstrijden voor het EK enz.
Maar ik vraag me af hoe vaak jullie longeren per week? Ik ga ook nog iemand zoeken die haar wilt bij rijden, omdat ik dat zelf nu niet kan.
Aangezien het paard niet al te vaak gelongeerd moet worden.

Dus mijn vraag: Hoe vaak longeren jullie je paard/pony per week?

Liefs, Lisa
Laatst bijgewerkt door lisaliedje op 31-10-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:52

2 tot 3 keer per week aan de dubbele longe. Ligt een beetje aan hoeveel tijd ik heb (weinig tijd is longeren ipv rijden..)

lisaliedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:54

Oke, dankjewel.
Ik longeer haar ook wel eens als ik niet veel tijd heb.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:02

ik longeer een paard van een ander 2 tot 3 keer per week :) dit paard is dan in goede conditie en word springen getraint.. soms ook balkjes om het af te wisselen.. :)

Safiera

Re: Aantal keren longeren in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:06

Ik longeer mijn pony ook zo'n 3 keer per week. Hij wordt nog niet gereden maar dat ga ik waarschijnlijk wel weer doen.
En idd over balkjes longeren om het afwisselend te houden :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:10

Heb een paard van 7. Schema ongeveer:

Maandag: los werken licht (dus zonder longe) grondwerk etc max 30 min dan uitstappen
Dinsdag: longeren zwaar (ook met balkjes en veel tempowisselingen) max 30 min dan uitstappen (soms rijden)
Woensdag: wordt ie gereden door zoon in stap, we gaan de draf wrs eerdaags oppakken, dan gaat ie wel even aan de longe 20 tot 30 minuten totaal
Donderdag: rijden 30 min dan uitstappen
Vrijdag: longeren zwaar max 30 minuten
Zaterdag/Zondag: 1 dag vrij en 1 dag wordt ie gereden door dochtertje, 15 min aan longe, stap, draf, galop.

De tijd zijn we nog aan het opbouwen (behalve van zoon en dochter, want dat is voor hun momenteel het max)

lisaliedje

Re: Aantal keren longeren in de week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:58

Dank jullie wel!
Mijn vader longeert haar ook ong. 3 keer per week.