en daarna nog even wat grondwerk en rijden met lasamber
tara vond het plastic allemaal wel best,
toch was het een goede schrik training. al hoewel tara het allemaal wel best vond bevestigde het haar moedige karakter, iets dat goed is om uit te bouwen.
tara voeld zich niet zo lekker de laatste paar maanden..ik ben al naar veel dierenartsen en klinieken geweest, helaas zegt iedereen weer wat anders..
dus tara mag lekker rustig aan doen.

lasamber daar in tegen vond het plastic niet zo heel leuk.
mee dat ik wapperde met het plastic schoot ze achteruit.
aan het einde van de oefening liep ze vrolijk achter me aan over het plastic heen.
na dat ik haar rustig heb kennis laten maken met het plastic, door haar het even te laten zien en ruiken. wapperde ik met het plastic.
dit vond ze in het begin maar niks, maar na dat ze zag en voelde dat ik rustig bleef werd ze dat zelf ook.
daarna "aaide" ik haar langzaam met het plastic, uiteraard vindt ze dat even verdacht, maar na een tijdje kon ik het plastic zelfs dicht bij hoor hoofd hangen, waardoor het door de wint er wapperde langs haar ogen. ze vond alles uiteindelijk dood normaal.
ik ging in een ontspannen houding staan en liet haar merken dan mijn energie heel rustig was en vooral niet vreemd of beangstigend, dit pakte ze zo goed op dat ze uiteindelijk zelfs over het zeil heen durfden te lopen.

je ziet dat ze het hier wel toelaat maar nog wel een beetje verdacht vindt.

het uiteindelijke resultaat:

daarna heb ik nog wat meer grondwerk gedaan, ik heb dus poortjes gemaakt met "enge" groene linten.
lasamber heeft echter veel vertrouwen als iemand voorop loopt. dus mee dat ik door het poortje rende kwam ze dravend achter me aan zonder schrikken.

naar me toe roepen

daarna nog even wat gereden, zonder zadel met een touwhalstertje.
omdat het op de grond al goed was gegaan liep ze er nu gewoon door heen zonder dat er iemand voor liep.

rijden: