Schrapen als ik de jambette vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Schrapen als ik de jambette vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:51

Als ik mijn pony de jambette vraag doet ze netjes haar been omhoog, alleen inplaats van een mooie jambette te geven doet ze haar been omhoog en stampt dan op de grond en gaat schrapen.
Ik heb al een paar keer haar been opgepakt en de beweging van de jambette gemaakt alleen ze wil maar niet de goede jambette geven, hoe kan ik haar leren een mooie en goede jambette te geven?

Edit: spelfouten
Laatst bijgewerkt door vevina op 28-10-10 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Bitterbal

Re: Schrapen als ik de jambette vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:52

Haha dit is wel interessant om te lezen want onze shet blijft dat ook doen. Ondanks dat mn zusje al een stuk verder is ook qua oefeningen, maar die jambette wil maar niet lukken zonder te schrapen.
Ik lees dit eventjes mee :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:44

Toch het proberen met het been optillen. :j Dit een aantal keer herhalen en er goed op letten dat je het beloningssignaal op het hoogste punt geeft! Na een aantal keer helpen laat je je paard het zelf proberen, schraapt hij? Dan negeer je dat en vraag je het nogmaals. Zodra het been ook maar íets hoger gaat meteen uitgebreid belonen. En zo steeds stapje voor stapje de Jambette hoger laten doen. :j

Succes!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:46

Mijn pony deed in plassen altijd haar been optillen als ik een klein tikje gaf. Dus ik ben een keer in de plas gaan staan met mijn pony. Ik zei ben en gaf tegelijker tijd een zacht tikje op der schouder, zo heeft ze het eigelijk geleerd :D

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:47

Oefeneeeeeen :) pas na een jaar is mijn verzorgmerrie daarmee gestopt. Ze moeten niet alleen begrijpen wat ze moeten doen, ze moeten de beweging ook trainen.