The begin of our passion!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeRoosje

The begin of our passion!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:42

Vandaag ben ik lekker met Diona gaan loswerken! Diona en ik zijn pas samen bezig vanaf 18 September, dit is onze 4de keer loswerken, en de 3de keer zonder zadel!
Het gaat nog lang niet altijd goed, maar dat komt vanzelf wel, we moeten van elkaar leren!
En van andere! :P
Soms kan dit draakje ook heel goed eigenwijs zichzelf omdraaien om vervolgens de andere kant op te gaan lopen, maar dit gaat steeds beter, nu probeert ze het 2 keer maar met een beetje drijven loopt ze braaf weer de andere kant op! Ligt waarschijnlijk ook omdat ik soms dan nog iets te onduidelijk ben denk ik.
Onze galop moeten we ook echt nog wel oefenen, erg makkelijk springt ze nog niet aan in galop, vind ze ook best wel moeilijk! Het is ook niet de lichtste bak om in te lopen! Daarom probeer ik vooral wat kortere stukjes en dan door mij terug te laten komen!
Daarna ben ik er nog even zonder zadel opgeklommen, en lekker gestapt!

Eerst wat kleine oefeningetjes, we moesten namelijk nog even wachten de bak was bezet!
Achteruit:

Afbeelding
Afbeelding

Loswerken!

Let niet op het geluid, haha, t filmpje was te groot om te bewerken! 303 MB! :+
Als er iemand is die dit kan, en wil doen voor mij? :o

Zonder zadel!

En nog wat fototjes van het zonder zadel stappen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even terug wandelen:

Afbeelding

Reactie,commentaar of tips zouden leuk zijn, kunnen we van leren!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:42

Zeer leuk! Heel erg leuke pony!
Ik zou oppassen met zo galop te vragen, als je paard zo eens een stamp geeft omdat je hem met het touw raakt of van hevigheid kan hij je wel raken :)
Bij wie neem je net les in loswerken?
Laatst bijgewerkt door Eknowledge op 25-10-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:46

Cavalli_x3 schreef:
Zeer leuk! Heel erg leuke pony!
Neem je les in loswerken?
Ik zou oppassen met zo galop te vragen, als je paard zo eens een stamp geeft omdat je hem met het touw raakt of van hevigheid kan hij je wel raken :)

Dankje!
Nee, heb geen les wil wel af en toe een keer een les gaan nemen!
Ja, ik heb echt de neiging ook om heel snel te dicht bij te gaan lopen eigenlijk, haha!
Ga er wel op letten dat ik dat niet zo snel meer doe!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:48

Ook zou ik stoppen met heel de tijd met je koord te zwieren. Normaal zwier je 1 keer en als je paard niet reageert, zwier je en zet je een stap in zijn richting. Erg leuk dat je wilt beginnen met grondwerk :)
Als je heel de tijd blijft zwieren, reageert je paard niet meer na een tijd :)
Als je nog vragen hebt, mijn PB box staat altijd open ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:08

Ziet er heel leuk uit hoor! Tips heb je al gekregen in het grondwerktopic zag ik ... ;)

TurdusMerula

Re: The begin of our passion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 00:29

Goed bezig!!

Superleuk dat je zo bezig bent met grondwerk en daar zo bewust mee omgaat, en dat voor jouw leeftijd!

Kijk eens of je misschien aan een (kopietje van) Equisense-dvd of boek/dvd van Emiel Voest kan komen, ik denk dat dat je past en goed op weg helpt, zonder dat je zelf echt les hebt. :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:30

Fijn dat je zo bezig bent met je paardje!
Ik ga met Cavalli_x3 mee over het touw-zwieren. Geef een duidelijk commando, actie = reactie. Wat je nu doet is eigenlijk hetzelfde als continu been geven, je kan je paard hiermee ongevoelig maken voor je hulp. :) Voor mij persoonlijk beweeg je ook nogal veel mee, je traint jezelf bijna meer dan je paard. :D Probeer daar een beetje op te letten. Rijden zonder zadel ziet er leuk uit. Iig zeker zo door gaan, ziet er fijn uit!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:09

je kunt misschien wel een zweep meenemen niet perse om te slaan maar als je met het touw zwaait en je pony daar niet op reageerd en nog een keer dan doe je even een tikje op de grond of op z'n kont

maar echt leuk :D

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 19:56

iloveyellow schreef:
je kunt misschien wel een zweep meenemen niet perse om te slaan maar als je met het touw zwaait en je pony daar niet op reageerd en nog een keer dan doe je even een tikje op de grond of op z'n kont

maar echt leuk :D

Diona reageert heel heftig op een zweep als je er gericht mee bezig bent, dus dat is niet helemaal een oplossing!

Ik denk dat ik met alle tips die ik gekregen heb al een heel eind verder kom!
En dat gaan we zeker proberen!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:15

Zou ook niet beginnen met een zweep :)
Een touw is goed genoeg. Als je met een zweep een tik geeft kan het goed zijn dat ze een stamp krijgt van het paard. Doe zo voort, jullie zijn al heel goed bezig! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:27

Leuke pony! Het loswerken is inderdaad niet helemaal zoals het hoort, maar daar heb je al tips voor gekregen. Nog 1 tipje, zo veel mogelijk in het midden blijven staan. :)

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:03

Een zweep is idd geen optie bij diona daar heeft ze een bloedhekel aan.
Zo ben ik van der afgevallen omdat ik een lel gaf met de zweep bovenhans omdat ze echt niet wilde lopen met gevolg dat ik er aflag en dus een gescheurde rib en diverse kneuzingen over hield. Dus dat is echt geen optie nee. nog paar weken dan mag ik weer rijden we zijn morgen al 3 weken verder nog 3 weken tegaan haha
loswerken doet diona ook pas voor de eerste keer en ik moet zeggen dat ze er wel plezier van heeft dat merk je ook in der gedrag normaal is diona niet rustig en ontplof ze als ze stil staat dat ook bij 1 dag