Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
quibje schreef:Martie schreef:Overigens vind ik het advies om voorlopig wel altijd met zijn tweeën te zijn als je zonder instructie met de pony werkt een heel verstandig advies!
nuchtere brabanders onder elkaar
Tessebes schreef:Ik zit te overwegen mijn pony te beleren, ik heb zelf een bepaalde menhandigheid, ken mijn pony door en door, maar ik wil graag toch dat bijvoorbeeld 1x per week iemand langs komt om me evt. bij te sturen en "huiswerk" te geven en die me gaat helpen met het uiteindelijk voor de wagen zetten. Nu heb ik een aantal mensen gemaild en niemand wil aan huis komen om te beleren, ze willen allemaal dat je je paard 1 tot 2 maanden bij hen in training zet, maar dat wil ik dus niet. Ik heb een vrij sensibel paard en ze is heel erg op mij gericht. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar weg te brengen en in een vreemde omgeving achter te laten. Verder wil ik het uiteindelijk gewoon zelf doen.
Wat is jullie mening over het al dan niet aan huis beleren? Ik begrijp dat er zeker ook voordelen zijn aan het wegbrengen van je paard, hij leert het sneller en je krijgt hem als het goed is terug met alle knoppen er op.
VanHuisUit schreef:Met onze Alwyn (welsh A'tje, nogal stressgevoelig typetje als hij je vertrouwt gaat hij voor je door het vuur, vertrouwt hij je niet rent hij keihard weg) heb ik dezelfde aanpak gedaan die jou voorstaat. Gewoon alles thuis gedaan met tips van instructeur op afstand zelfs (ik les bij een stalhouderij en als ik ergens mee zat vroeg ik het mijn instructeur) en met hulp van een super groom. Hij is nu een half jaar verder en doet het geweldig. Ik zag het bij hem ook echt niet zitten hem door iemand anders te laten beleren (daarbij vindt hij grote mannen met pet doodeng, laat mijn meninstructeur nu net een enorme kerel zijn met pet
)
En natuurlijk doe je zeker in het begin maar later bij voorkeur ook niets alleen