Healing voor paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Healing voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 16:46

Hallo bokkers,

Ik weet niet of ik dit precies goed plaats, maar ik dacht dat het bij de Naturals misschien het beste op z'n plek is.

Mijn paard, Misty, heeft een moeilijk verleden achter de rug, waar ze nu soms nog steeds tegen aan loopt.

Het nu weer zo, dat ze zich helemaal niet fijn voelt. En waar uit zich dit in: nergens zin in hebben, opstandig gedrag.
Nou zullen mensen zeggen dat dit door het weer komt, en dat zal misschien ook meespelen, maar ik merk toch dat er iets is waardoor ze zich niet lekker voelt.

Daarom wil ik haar graag een keer laten healen door iemand. Net zo iemand als dit: http://www.robvandenhaak.nl/
Dit omdat ik het niet kan vinden bij de regulieren dierenartsen en dierenklinieken.
Ik heb al een keer een reading laten doen door Nancy van Stal Danae, en dat heeft veel dingen helder gemaakt.
Alleen zou ik nu graag naar iemand toe willen die dingen kan zien, maar ook kan weghalen of beter kan maken.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier op bokt die ervaring hebben met healers of iets dergelijks.
We zijn ook al een keer bij Mariette Kelfkens geweest, maar dit was ook niet helemaal wat we hadden verwacht. (die werkt met zo'n stokje wat dan ja en nee zegt, en dat soort dingen). We zoeken meer iemand die het 'op gevoel' doet.

Het maakt trouwens niet veel uit waar het is. Ik woon in Groningen, maar als je iemand ver van Groningen woont die wel echt heel goed is, hoor ik het graag.
Ik hoop op reacties! Bedankt.

Arabesk

Re: Healing voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:28

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 20:47

Prima dat jij dat vindt Arabesk, maar ik zit niet op deze reacties te wachten. Dit is geen antwoord op mijn vraag. Als je het niks vindt, reageer je maar niet.

En denk je nou echt dat we nog niet bij een reguliere dierenarts geweest zijn?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:44

Eerlijk gezegd twijfel ikzelf altijd nog of ik geloof in healingen ed.
Ik geloof wel in Roos van Kappel; écht heel, heel erg goed; http://www.poca.nl/

Misschien is er ook iets praktisch, waar je mee geholpen worden kan?
Hoe wordt je paard bv gehuisvest; stress in de kudde, wat eet hij, hoe wordt hij 'gebruikt', etc.
En ook niet helemaal onbelangrijk; hoe zit je zelf in je vel?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:09

Wimmus, dankjewel voor je antwoord. Ik ga de site nog even goed doorlezen, maar ik heb even snel gekeken, en dit is zeker iets wat mij aanspreekt.

En de punten die jij noemt kunnen zeker meespelen, maar haar lichamelijke 'afwijkingen' zorgen er helaas voor dat niet alle oplossingen mogelijk zijn. Mijn paard staat 24/7 buiten, en ze is daar op zich erg gelukkig mee, alleen de kou trekt in haar lichaam. Dan zouden mensen zeggen, zet haar dan evt. 's nachts op stal. Dat zou kunnen helpen, alleen Misty heeft artrose, dus het is echt slecht voor haar om op stal te staan. Verder heb ik zelf niet het idee dat ze stress heeft, ze staat bij 1 weidegenootje van 21, dus die zorgt ook niet voor onrust oid.. Wat ik met haar doe, ik rijd/grondwerk met haar, als ze lekker in haar vel zit. En dan doe ik erg rustig aan, omdat ik weet dat het een paard is met lichamelijke gebreken..

En hoe ik zelf in mijn vel zit kan inderdaad mee spelen. Alleen het vreemde is dan, dat het iets is wat elk jaar weer terug keert. Vorig jaar had ik meer stress (school) dan nu, nu heb ik 0,0 stress, maar toch gebeurt hetzelfde weer. Ik had goede hoop dat het nu niet weer zou gebeuren, omdat we ook goed bezig zijn met een opleiding, en omdat ik zelf ook lekker in mijn vel zit, maar helaas.. Dus dan ga ik weer verder zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:16

Ik ken wel iemand die jou/jouw paard kan helpen. Weet alleen niet of ze ook in Haren wil komen, maar dat kun je natuurlijk zelf vragen.

Pb me maar even voor het emailadres of telefoonnummer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 11:47

Dankje JoviBan, ik pb je even!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:03

marlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:46

Is het al gelukt met healing? Of heb je eventueel nog behoefte aan een andere tip?

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:17

Ik ben ook benieuwd of je een healing hebt laten doen en hoe dit bevallen is.
Ik heb laatst mijn paard een cranio-sacrale behandeling laten geven. Daarbij stimuleer je eigenlijk het zelfgenezend vermogen van een paard. Ook een vorm van healing dus eigenlijk. Je zag gewoon hoe hij onder haar handen veranderde. En nu enkele weken later zie ik nog steeds een positief resultaat.
Hij zal nog 1 of 2 behandelingen krijgen. Ik ben erg benieuwd over verdere ontwikkelingen.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:33

Arabesk schreef:
Ik heb niks met healers, geldklopperij wat mij betreft en je kan dat geld beter besteden aan een gewone goede veearts.

Hier meer over de onzin van readings: http://leesvoer.webs.com/fotoreadings.htm

ten eerste vind ik dit een onnodige opmerking
ten tweede misschien moet je in je molshoop blijven
ten derde wie zegt dat TS het moet betalen, misschien is er wel iemand die haar gratis helpt, want dat zou zomaar kunnen
ten vierde TS vraagt voor ervaring ermee, het lijkt me niet dat jij dat dan met haar deelt
ten vijfde TS vraagt dit omdat ze de onderliggende oorzaak graag weet
en zo kan ik nog wel met jouw opmerking doorgaan, en dat doe ik niet, ik tem

TS ben je al iets verder?

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:33

Kyliam schreef:
Ik heb laatst mijn paard een cranio-sacrale behandeling laten geven. Daarbij stimuleer je eigenlijk het zelfgenezend vermogen van een paard. Ook een vorm van healing dus eigenlijk. Je zag gewoon hoe hij onder haar handen veranderde. En nu enkele weken later zie ik nog steeds een positief resultaat.
Hij zal nog 1 of 2 behandelingen krijgen. Ik ben erg benieuwd over verdere ontwikkelingen.

wat gaaf!
dus ga jij je ook weer beter voelen

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:37

fresco1234 schreef:
Kyliam schreef:

wat gaaf!
dus ga jij je ook weer beter voelen

ja zeker! Heb in die anderhalf uur mijn paardje echt zien veranderen. En nu met trainen is hij minder afgeleid, hij hapt (bijna) niet meer, is meer in zijn lijf om het zo te zeggen. Eerder leek hij met alles bezig behalve zichzelf. Dat is heel erg omgeslagen. Laatst (na de cranio) stond er los een merrie in de rijbak en ik kon zo met hem grondwerken en hij hield zijn aandacht gewoon erbij. Dit was voor mij echt heel bijzonder omdat het een jonge spring in`t veld is die eerder zeker afgeleid zou zijn.
En ja, ik geniet met volle teugen van zijn veranderingen.
Cranio valt in zekere zin niet onder healing maar het heeft mijn paard veel geholpen al! En was eigenlijk wel een vorm van healing.

Danielle

suusje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:10

Margrit Coates heeft een goed boek geschreven over het zelf geven van healing aan je paard. dit werkte bij mij erg goed!

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:09

wij hebben ook eens healing gedaan ik snap haar volledig ;)
bij ons holp het echt het paard had namelijk een soort van ''lastende
draad'' en door een kruiden middel is dit weer opgelost sindsdien is het paard nooit
meer anders geweest dan vrolijk en vrij
mensen die het ''onzi'n'' vinden moeten gewoon niet reageren zoals eerder is gezegt

gr. ;)