de 1 heeft al weer aardig conditie de ander is al moe na een klein stukje draven.
maar ik weet dus niet hoe ik het weer moet op bouwen moet het aan de longeerlijn of onder het zadel?

Groetjes
Alesha
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cherisze schreef:Als je conditie op wilt bouwen, en je paardje is al sterk genoeg, zou ik beginnen met longeren, niet gelijk gaan rijden.
je zou kunnen beginnen met 10 minuten longeren op rechterhand, en tien minuten op de linkerhand en dit elke dag iets opvoeren.
Het beste kun je gewoon beginnen met lekker stappen, als je merkt dat je paardje na een aantal dagen lekker loopt en je kunt wat langer longeren kun je hem eens laten draven enz.
Juangi schreef:Cherisze schreef:Als je conditie op wilt bouwen, en je paardje is al sterk genoeg, zou ik beginnen met longeren, niet gelijk gaan rijden.
je zou kunnen beginnen met 10 minuten longeren op rechterhand, en tien minuten op de linkerhand en dit elke dag iets opvoeren.
Het beste kun je gewoon beginnen met lekker stappen, als je merkt dat je paardje na een aantal dagen lekker loopt en je kunt wat langer longeren kun je hem eens laten draven enz.
10 minuten op elke hand is voor een onbespierd paard téveel! Endan vooral elke dag!
Begin met 5 minuten stappen op elke hand (natuurlijk zorgen voor afwisseling! rondjes om jou, grotere rondjes, van hand wisselen) en dan 4 rondjes draf (elke hand). Elke week bouw je het draven uit, 4 rondjes worden 6 en zo ga je langzaam verder.
Zorg dat er tussen elke training een minimaal 1 rustdag zit vanwege spierpijn.
Boender123 schreef:pba is dat zo'n stiek die achter de oren door het bit aan de singel gaat?