Compliment voor beginners; niet naar behoren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Compliment voor beginners; niet naar behoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 15:15

:wave:

Aangezien mijn haf nu al een tijdje uit de running is qua sport, heb ik het vrijheidsdressuren weer opgepakt. Ze kon de jambette, buiging en achterwaarts al, ik was begonnen met het compliment maar dat wilde ze maar niet snappen.

Nu heb ik vorige week een clicker gekocht, en ze heeft het licht gezien :Y) Het compliment heeft ze binnen 2 dagen geleerd, alleen wil ik nu wat werken aan de verfijning ervan, ze vindt het een best moeilijk oefening. Ze zakt naar mijn idee wat teveel door het been wat op de grond staat heen, het 'bovenbeen' moet een hoek van 90 graden vormen (ongeveer) met het onderbeen/de grond, maar dat is bij haar dus niet zo, ze zakt er vaak wat doorheen.
Ook houdt ze haar hoofd heel laag, ze zit met haar neus bij de grond.
Ik heb haar het compliment geleerd door haar tussen de benen een snoepje aan te reiken, en dit geef ik dan van opzij aan als ze met één been op de grond is.

Wat denken jullie, zijn dit beginnersmoeilijkheden/foutjes en moet ik gewoon doortrainen of moet ik een andere aanpak gebruiken?

Captain

Re: Compliment voor beginners; niet naar behoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:39

Gewoon even doorheen trainen. Wat je kunt doen is het beloningssignaal iets eerder geven en het voer hoger houden zodat ze er niet zo diep in zal zakken. Dus de voerbeloning niet bij de grond maar ter hoogte van de borst! :)

Succes!