Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
salome_maybe schreef:Heb ik ook gehad, vooral over rails, grafity en andere 'rare' lijnen pratronen etc. Maar nu is het normaal, en vind ze het niet meer eng. Alleen de spoorrails is nog spannend, maar ze kan het nu al in stap
Bij mij hielp veel praten en aanmoedigen, en als ze echt niet wou, niet boos worden maar gewoon afstappen.
JoyCiej007 schreef:salome_maybe schreef:Heb ik ook gehad, vooral over rails, grafity en andere 'rare' lijnen pratronen etc. Maar nu is het normaal, en vind ze het niet meer eng. Alleen de spoorrails is nog spannend, maar ze kan het nu al in stap
Bij mij hielp veel praten en aanmoedigen, en als ze echt niet wou, niet boos worden maar gewoon afstappen.
Je bent hier op AR he? Zou de menner zeker niet adviseren om af te stappen en 't paard bij de hand te nemen; daar heb je een groom voor, anders krijg je pas écht levensgevaarlijke situaties!
baudyh schreef:ik had het ook met mijn paard.Nu rij ik altijd met een neusbontje
en dat helpt.Het is niet helemaal over maar wel stukken minder.
Citaat:Als hij na een paar keer in de gaten heeft dat het helemaal niet eng is, en dat het altijd goed gaat als hij er gewoon over heen gaat, dan heb je helemaal geen groom naast hem meer nodig, dan weet hij en heeft hij geleerd dat het niet eng is, en zal hij dat gewoon zelf kunnen én doen.
JoyCiej007 schreef:patrick76 schreef:langezwepenhaver: een extra toevoeging naast alle muesli's, brokken en granenmixjes etc. Kan af en toe heel goed werken . . . .![]()
![]()
Ik snap geintjes altijd te laat*zucht*
maar volgens mij ben ik daar ook wel mee bekend ja
Citaat:mijn eerste reactie was, tikkie of nog iets duidelijker dan dat
Citaat:wat ik dus wil zeggen, schep duidelijkheid ten alle tijden, en wees consequent. In het beleren/opvoeden inclusief bij obstakels op en langs de weg