Wow. Ik schrik hier best een beetje van..

Aan het begin buffelt je paard meteen door je heen, raakt je bijna met een hoef en jij doet niets?! Geef hem eens een fikse knal. Dat mag écht niet.
Volgens mij is het slim als je even een paar pasjes terugdoet en éérst gaat werken aan de basis. Meelopen, halthouden achterwaarts en dat terwijl hij je ruimte respecteert.
Je paard is érg op voer gericht. Probeer het voedsel weigeren eens aan te leren, dat zal al veel meer rust in het geheel brengen. Ik stoor me er ontzettend aan dat hij maar 1 ding denkt: VOER! Hij zit constant in je zakken.
Pas op met het compliment vragen dat je je paard niet tever naar achteren trekt, dan is het voor hem erg moeilijk zijn gewicht naar achteren te brengen. Probeer eens eerst de spagaat aan te leren en hem dan rustig in het compliment te
vragen, niet te trekken want ik vind het er eerlijk gezegd nu nog niet zo vriendelijk uitzien. Als je eerst de spagaat aanleert zal hij zijn gewicht beter naar achteren kunnen verplaatsen zodat hij aan de voorkant beter kan zakken.

Probeer zelf ook wat rustiger te zijn. Je komt nu gestressed bij mij over en dat je alles wil laten zien. Dat begrijp ik maar daardoor kun je je paard ook (onbewust!) opfokken.

Misschien is het ook een tip een langere zweep aan te schaffen zodat je niet hoeft te bukken bij het vragen van de Jambette/Spaanse Pas. Voor je het weet heb je een hoef tegen je hoofd. Als je een langere zweep neemt is het allemaal veel makkelijker te vragen.

Probeer zelf ook wat duidelijker naar je paard te zijn wát je nu precies wilt. Want bij je paard ontstaat verwarring omdat jij niet duidelijk bent en als 1 ding niet lukt dat je dan maar iets anders gaat doen.
Nogmaals, ik vind je paard érg brutaal. Ik denk dat als je wat meer aan de rust/ontspanning gaat werken en hem van dat 'geef-dat-voer-aan-mij-geef-geef-geef-gedrag' af kan helpen dat het er dan al véél beter uit zal zien en dan zullen jullie er zelf ook veel meer lol in gaan krijgen.