[AR] Aanpassen wagentje voor mijn zoontje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Aanpassen wagentje voor mijn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 02:15

Mijn zoontje van 8 rijd sinds kort in de menlessen mee. Nu zit hij naast mij op het gewone bankje maar hoe kan ik het bokkusse zo aanpassen dat hij daar kan zitten?
Mijn instructeur kwam met de oplossing een verhoging onder de voeten en de rem verlengen zodat die ook gebruikt kan worden. Die kan je er dan ook weer afhalen als je zelf wilt rijden. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een foto van.
Hierbij een foto om een idee te krijgen hoe het er nu uitziet.

Afbeelding

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:48

Hoi,

IK denk dat je heel makkelijk van een houten kistje iets kunt maken waarmee je een voetensteun voor je zoontje hebt. Even iets bedenken hoe je dit kunt vastzetten op de kar.
De rem verlengen lijkt mij overbodig. Zolang je geen heuveltjes rijdt of marathons heb je die rem toch niet nodig. de rem is er immers niet om de pony af te remmen, maar om de kar op te vangen als je heuvelafwaarts gaat, of bij hele korte snelle wendingen. Ik neem aan dat je zoontje nog niet zo ver is dat hij dat doet. Dus als de pony een broek heeft is dat voor mennen in de bak voldoende en hoef je niet ingewikkeld te doen met de rem.

Ik heb nog wel een andere tip, iets dat ik zelf ook gebruik als ik men op de wagen van mijn man (omdat ik nogal klein van stuk ben):

Ik heb bij Halfords een kussentje gekocht met breed elastiek er aan en die doe ik om de rugleuning. Hierdoor maak je de diepte van het zitvlak van de bok kleiner en kan ik toch met mijn rug lekker zitten. Ik werd eerder altijd doodmoe als ik zat te mennen, maar nu met dit kussentje in mijn rug gaat het prima.
Het is een zwart kussentje en er staat een geel rondje op met letters er in (dela of zo staat er). Het kostte iets van 25 euro of zo... (weet ik niet meer precies, want is al langer geleden dat ik het gekocht heb).
Misschien is dit ook handig voor je zoontje?

JoyCiej007

Re: Aanpassen wagentje voor mijn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:52

Ga met polly2 mee; ik zie de toegevoegde waarde van een verlengde rem eerlijk gezegd ook niet zo. Het is idd wel belangrijk dat hij goed (en stevig) zit. Misschien anders eens contact opnemen met een wagenbouwer? Die hebben vaak ook hele goede ideeen, soms ook gewone doe-het-zelf-tips.

HeleneDas

Re: Aanpassen wagentje voor mijn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:08

als ik wel is met een marathon wagen men van een stalgenoot zit ik altijd met mn voeten helemaal boven het rekje voor je!
maar dat haalt je zoontje denk ik niet!
Maar ik ga ook met polly2 mee!