Hoi,
IK denk dat je heel makkelijk van een houten kistje iets kunt maken waarmee je een voetensteun voor je zoontje hebt. Even iets bedenken hoe je dit kunt vastzetten op de kar.
De rem verlengen lijkt mij overbodig. Zolang je geen heuveltjes rijdt of marathons heb je die rem toch niet nodig. de rem is er immers niet om de pony af te remmen, maar om de kar op te vangen als je heuvelafwaarts gaat, of bij hele korte snelle wendingen. Ik neem aan dat je zoontje nog niet zo ver is dat hij dat doet. Dus als de pony een broek heeft is dat voor mennen in de bak voldoende en hoef je niet ingewikkeld te doen met de rem.
Ik heb nog wel een andere tip, iets dat ik zelf ook gebruik als ik men op de wagen van mijn man (omdat ik nogal klein van stuk ben):
Ik heb bij Halfords een kussentje gekocht met breed elastiek er aan en die doe ik om de rugleuning. Hierdoor maak je de diepte van het zitvlak van de bok kleiner en kan ik toch met mijn rug lekker zitten. Ik werd eerder altijd doodmoe als ik zat te mennen, maar nu met dit kussentje in mijn rug gaat het prima.
Het is een zwart kussentje en er staat een geel rondje op met letters er in (dela of zo staat er). Het kostte iets van 25 euro of zo... (weet ik niet meer precies, want is al langer geleden dat ik het gekocht heb).
Misschien is dit ook handig voor je zoontje?