Longeerhulp onbeperkt laag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Longeerhulp onbeperkt laag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:14

Ik zat net te op internet rond te kijken naar verschillende longeer hulpen en andere paarden spullen.
Maar wat mij opviel bestaat er nu werkelijk geen longeerhulp die enkeld zorgt dat het paard druk krijgt als hij zijn hoofd hoog doet maar het paard wel toestaan als hij zijn hoofd laag brengt end an bedoel ik onbeperkt laag?
Dus dat hij niet kan sterrenkijken maar wel met zijn neus over de grond kan?
En die het paard ook niet vraagt om rond te gaan lopen?
De chambon komt opzich in de buurt maar wat ik heb gezien in de praktijk dwingt deze het paard nog steeds in 1 bepaalde houding.
Dit is overgens geen vraag omdat ik er iets mee wil doen ofzo maar puur uit nieuwsgierigheid omdat het mij heel erg opviel dat elk longeerhulp middel dat ik kon vinden het paard in een bepaalde houding dwingt.
En dat er voor zover ik kon vinden niks is wat enkeld het uiterste wat acceptabel is qua het hoofd omhoog brengen begrenst maar verder wel de vrijheid geeft om binnen alles wat daaronder is een zelfgekozen houding aan te nemen.

Sita_

Re: Longeerhulp onbeperkt laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:54

Die bestaat wel hoor... Dat is de longeerhulp van EppleJeck.. :)

Afbeelding

Hier loopt mijn paard nog niet superlaag, maar ze kán wel met haar neus over de grond als ze wil.. Zo ver zijn we nog niet, maar daar trainen we wel naar toe..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:07

Sita_ schreef:
Die bestaat wel hoor... Dat is de longeerhulp van EppleJeck.. :)

Afbeelding

Hier loopt mijn paard nog niet superlaag, maar ze kán wel met haar neus over de grond als ze wil.. Zo ver zijn we nog niet, maar daar trainen we wel naar toe..

Maar als ik het zo zie neem ik aan dat neus niet meer naar voor en omlaag en wordt ze als ze haar neus lager doet automatisch ook ronder gevraagd (dus met haar neus naar binnen bij/tussen haar voorbenen)
Of zie ik dat fout?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:14

Nee, ze word niet echt ronder gevraagd...
Ze kan nog naar voor met haar neus en gewoon naar beneden zoals bij dit paard..

Afbeelding

Ik vind het moeilijk uit te leggen.. :o
Als ik een betere foto had met die teugel zou t beter te zien zijn, maar die heb ik niet omdat die stukjes dat ze echt zo loopt nog maar een kwestie van seconden zijn..