[AR] verzekering technisch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

verzekering technisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:24

wie weet dat iemand er ervaring in heeft,want kan het zo niet vinden :+

ik werk bij een naschoolse opvang, en nu leek het ons leuk om de jongere kinderen een keertje een stuk mee te nemen op de koets.
Nu heb ik zelf m'n mendiploma enkel en dubbelspan, en ook mijn Orun diploma.
voor mijzelf en de koets ben ik dus wel verzekerd, maar hoe zit dit met inzittenden?
moeten die extra worden afgesloten, of valt dt ook binnen je reguliere verzekering/KNHS menbewijs paspoort gedoe?
thuis met familie nooit echt aan gedacht,maar dit zijn natuurlijk wel kinderen van anderen :j

wie weet het antwoord hoe het zit met inzittenden? :=

kleinvosje

Re: verzekering technisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:28

Wat er ook uitkomt, zorg er wel voor dat je ook toestemming van de ouders hebt. Niet iedere ouder wil dit soort activiteiten gedaan hebben met hun kinderen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:31

toestemming is allemaal geregeld,gaat gewoon om een professionele opvang.

maar we hebben weinig duidelijkheid omtrend wat er wel/niet verzekerd is als je mensen meeneemt op de koets.
heb wel alle bewijzen en ben vandaaruit verzekerd op verschillende manieren,maar weet niet of m'n passagiers dit dan ook zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:54

Het gaat in dit geval (ook) om hoe de opvang verzekerd is, want je gaat als werknemer van de opvang (neem ik aan?) met de kinderen op stap, of dat nu naar het zwembad of in de koets is ;) of bijv in de bakfiets met kids erin.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 10:49

zal het onder die regeling vallen denk je?
want een koets is wel een voertuig, en weet niet of dit dan onder bv een autoverzekering ( :+ ) valt of helemaal een unieke verzekering, of al binnen de opvang verzekering

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:19

Ik denk dat je dat via je opvang moet regelen, je gaat tenslotte rijden met hun kinderen. Bij ons rijden we ook regelmatig met kinderen van de manege, en die vallen dan onder de aansprakelijkheidsverzekering van de manege.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 23:59

ondertussen eens even wat telefoontjes gepleegd met m'n verzekeringen, en helaas vallen de kinderen buiten de boot mocht er wat gebeuren.
via de opvang valt dit ook niet eronder, dus helaas pindakaas, geen koetsrit voor de kinderen

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:26

Echt waar? dat had ik niet verwacht. Ontzettend jammer zeg!

Wij hadden vorig jaar een jaarfeest en toen kwam de plaatselijke ponyclub met wat pony's om stapritjes mee te doen en ook een aanspanning waar de kinderen een stukje mee konden rijden, zou dat dan ook niet verzekerd zijn geweest? Toch eens even goed uitzoeken voordat we dit nog eens gaan doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:29

als het goed is, zijn ze niet verzekerd geweest.
zelfs mensen die bij je op de koets ( bv kennissen) meerijden, zijn volgens Hippo nog wat ( de verzekerings maatschappij) dan NIET meeverzekerd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:59

Dat vind ik wel vreemd, want dan is je groom dus ook niet verzekerd. Maar zonder groom wil ik niet op buitenrit. Wordt dan wel heel lastig om nog een buitenrit te maken. En wat doet je gewone WA dan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 23:24

geen idee, heb verder niet doorgevraagd omdat de rest weinig meerwaarde had voor dit probleem :+

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:05

als je verzekerd wil zijn voor mensen die meerijden, of op of met je paarden rijden, moet je een soort van manege verzekering af sluiten.
mocht er dan wat gebeuren dan ben je verzekerd.
hoe het precies zit als je een groom mee laat rijden weet ik niet precies, bij een wedstrijd is dat via de knhs verzekerd.
ben er ook wel nieuwsgierig naar hoe dat dan zit met iemand die mee rijdt!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:45

Iedereen heeft zijn eigen Wa verzekering, dus je groom is gewoon via de eigen verzekering verzekerd.
Ik vind het alleen raar dat als je als bedrijf wat organiseerd de mensen die deelnemen niet onder die bedrijfsverzekering vallen. dus in dit geval de kinderen op de buitenschoolse opvangn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:15

ik hoopte zelf dat het viel onder m'n Orun diploma of m'n enkel of 2 span menbewijzen.
heb die papiertjes natuurlijk toen niet voor niets gehaald en vond het nogal raar dat de kinderen nergens onder konden vallen :n