Ik wil mij graag verdiepen in parellie maar heb nog een aantal vragen.
Wat is Parelli precies en wat is het doel van parelli? Wat betekenen de ** voor instructeur? wat is parelli anders dan bijv. Emiel voest? Waarom hebben jullie die methode gekozen of waarom niet?
dakplaat
Geplaatst: 11-10-10 16:58
Er zijn al 100.000 topics over Parelli, misschien eens de zoekfunctie gebruiken?
Cassidy
Geplaatst: 11-10-10 17:13
Parelli is een Amerikaan die een trainingprogramma heeft ontwikkeld voor de ruiter/paardeneigenaar/persoon die met paarden omgaat. Het Programma zelf wordt door velen gemakshalve bij de naam van degene die het ontwikkeld heeft genoemd. Jij als ruiter/paardeneigenaar/persoon die met paarden omgaat moet je leren inleven in je paard en begrijpen waarom hij reageert zoals hij reageert. Een paard weet namelijk wel hoe hij in elkaar steekt en reageert zoals hij reageert.
Het aantal sterren is voor het niveau van de instructeur.
Parelli en Voest ontlopen elkaar vooral aan de basis weinig, maar ik vind dat je met Parelli meer finesse met je paard kunt krijgen, hij gaat nog verder door dan Voest. Voordeel van Voest is dat hij Nederlander is en de informatie in het Nederlands verkrijgbaar is. Parelli heeft zijn DVD's in het Engels. Ik ken de prijzen niet maar kan me voorstellen dat Parelli duurder lijkt (als je in je achterhoofd houdt dat het een investering is voor de rest van je leven valt het namelijk heel erg mee). Parelli leert je veel over jezelf, en ook buiten de paarden heb je veel aan Parelli.
Ik volg zelf Parelli niet op de voet. Maar wat ik van Parelli heb gezien (heb een demo met hem persoonlijk bij mogen wonen) vond ik aansprekender dan menige demo die ik daarna van Voest heb mogen zien.
Er zijn heel veel topics over Parelli op bokt. Gebruik even de zoekfunctie.
liesbet
Geplaatst: 02-11-10 22:01
En natuurlijk heb je ook een goede nederlandstalige website: www.parelli.nl waar je heel veel info vindt!