[AR] Nieuwe (men)dressuurproeven in 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Nieuwe (men)dressuurproeven in 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 10:49

De geruchten gingen al halverwege het seizoen de ronde, maar in de laatste PaardenSport bleek dat ze er inderdaad aankomen:
Nieuwe dressuurproeven met ingang van 1 april volgend jaar.
Niet alleen voor de dressuur onder het zadel, ook voor het mennen. In de volgende nummers van P&S zal er verder op ingegaan worden.

Wat hopen/denken jullie dat er veranderd gaat worden? En waarom?

Dennis

Re: Nieuwe (men)dressuurproeven in 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:56

Ik ben benieuwd, wat anders zou wel weer leuk zijn.

Ik heb zelf al even geen B meer gereden(ben met mijn jonkie meteen in het L begonnen), wel gister weer B voor gelezen (aan een combinatie ZZ pony en menner die misschien 4x gement heeft, wel ohz gereden). Pony ging zich gruwelijk lopen vervelen omdat de proef zo traag en langdradig is. Daar mag dus iets meer in zitten, ook voor jonge pony's om niet afgeleid te kunnen worden (niet zo zeer moeilijker, maar wat minder traag).

Verschil M-Z is ook flink, veel mensen blijven lang in het Z hangen hier in de buurt. Verschil Z-ZZ vond ik juist weer klein

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:36

Ben dit jaar overgestapt van kl.1 naar kl.2, en was heeeel blij met de kl.2 proef. Nu heeft ook kl.1 dit jaar een andere proef gekregen, dus hoe die nu is kan ik niet beoordelen, maar ik vond in de oude kl.1 proef heel veel overgangen zitten. En dan niet na een volle ronde, nee, gewoon tussen de letters. Je was nog niet koud aan het stappen, of hup: draf! Om na 20 meter weer in stap te moeten gaan.
Dat was bij de huidige kl.2 proef veel minder, en dat ligt me toch meer.

Ik hoop dus dat de nieuwe proeven lekker vlot zijn, niet continu om overgangen vragen. Van mij mag het met 1 hand een figuur rijden er in blijven, hoe lastig soms ook.

Ik ben er wel benieuwd naar!

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:45

Klopt helemaal, ook de 'nieuwe' klasse 1 proef vond ik geen fijne proef om te rijden.
Op de één of andere manier was de volgorde erg onlogisch, en inderdaad, vrij veel stap.

De klasse 2 proef heb ik thuis al beetje doorgenomen in de bak, dat ziet er een stuk beter uit!
Ietsje moeilijker door de middendraf op de volte misschien, en de volte's links en rechts met één hand.
Al zijn de volte's met één hand w.s. kwestie van oefenen.

Dus wat mij betreft hoeft er in de klasse 2 proef niet zoveel te veranderen, haha.
We gaan 't zien! ;)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:23

Ik heb de klasse 2 proef nu 1x gereden en dat beviel me wel! Die hoeft van mij ook niet heel veel veranderd te worden. Ik ben wel benieuwd hoe ze gaan worden. Zouden ze al snel gepubliceerd gaan worden, weet iemand dat?

Het seizoen is nog niet afgelopen of ik heb al zin in volgend jaar, van mij mogen de nieuwe data's van de wedstrijden ook lekker snel bekend worden zodat we weer kunnen gaan plannen ;) !

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:25

@sumic: hier nog zo'n iemand hoor! Hebben als vereniging zelf net de data moeten doorgeven voor de wedstrijden van volgend jaar... kan niet wachten om de (concept)kalender te zien :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 22:13

ha, hier nog een die er niet op kan wachten..
Niet alleen voor mijzelf, ook voor de 2 vierspannen met wie ik mee ga, én voor het werk (beurzen)....
Van mij mochten ze er gister al weer op staan :D