hoe leer ik knielen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prettypony

hoe leer ik knielen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 09:53

hallo ,

hoe leer ik mijn paard nu knielen ?
kunnen jullie me alstublieft helpen ?

mvg

Eknowledge

Re: hoe leer ik knielen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:25

Dit topic hoort hier niet ;)
Deze hoort gewoon bij GVL :)

Je kan het leren door als je paard eenmaal het compliment kent, je paard in compliment zetten en dan tegen het ander been tikken zodat hij dit been mee onder hem neemt en gaat knielen. Dit duurd wel even en gaat niet van de eerste keer. Je paard gaat eerst zijn been maar een paar cm verzetten maar dit moet je al belonen! :)
Ofwel voor het liggen onderbreken en te belonen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:50

GVL-ITP => GVL

prettypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:37

dit topic staat toch bij gvl

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:39

Haha nu wel ja :P

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:18

lindake schreef:
GVL-ITP => GVL

Inderdaad, nu wel. Daarnet stond het bij GVL-ITP
Zie bovenstaande quote, een mod heeft het verzet voor jou ;)

prettypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:20

a ja oké

KittyKatRaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:33

Haaai, je kan het beste een snoep je tussen de benen houden en dan een voet vast houden en zo ver mogelijk door laten buigen.. en als je paard diep genoegbuigt en met de knie op de grond is een snoepje geven en heeeel vaak herhalen....

prettypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 17:55

dank je wel kzal het dan eens proberen !! :D

KittyKatRaya schreef:
Haaai, je kan het beste een snoep je tussen de benen houden en dan een voet vast houden en zo ver mogelijk door laten buigen.. en als je paard diep genoegbuigt en met de knie op de grond is een snoepje geven en heeeel vaak herhalen....

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:58

KittyKatRaya schreef:

Dit is niet voor te knielen, dit is voor het compliment. Diep doorbuigen ben ik niet voor, dit is gevaarlijk voor de nek van het paard als hij zijn evenwicht verliest. Je kan ze zelfs gewoon wat lokken met het snoepje maar zou ze niet te diep laten gaan.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:09

mijn paard kan het zelf niet maar wel compliment buiging steigeren ect. maar om je zo even dit allemaal uit te leggen werkt gewoon niet neem een les of iets anders of kijk op deze site www.everyoneweb.com/NALANTA

echt geweldig heb ik alles vandaan

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:28

Wat wil je nu precies, knielen op 1 been = compliment of gewoon knielen? (dus op 2 benen).

Welke oefeningen beheers je al samen met je paard?

Compliment zou ik niet aanleren met een snoepje tussen de benen door, bij een buiging kan dat wel, maar bij een compliment heb je dan grote kans dat ze balans verliezen met grote gevolgen van dien.
Altijd vlak náást het been het hoofd vragen, dan heb je geen kans op nek/hals-blessures :)

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:59

Ten eerste geeft je paard een goede warming up. Iets wat bij veel "vrijheids dressuur liefhebbers" nog steeds wordt vergeten. Even los werken aan de longe, alle spiergroepen goed opwarmen. Leer je paard eerst de belonings associatie, eerder kom je geen stap verder. Koop een goed boek waarin alles uit gelegd staat of neem les... Knielen, compliment, buigen, zitten, liggen etc is zeker niet risico loos. blessures zijn zo gemaakt. Ik zie het bijna dagelijks. Begin bij het begin, wil niet te snel en vraag raad.

Succes.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:06

Je kan het knielen leren vanuit het compliment, door het andere been te pakken en neer te zetten, maar ook vanuit het liggen, zo heb ik het ook geleerd. Je vraagt je paard of pony te liggen, meestal gaan ze dan eerst knielen en ploffen ze neer. Op het moment dat je paard of pony knielt moet je zo snel mogelijk belonen, een clicker is hierbij heel handig. Dan blijft als het goed is je paard even in de kniel-stand en gaat dan liggen of opstaan. Zo was het bij mij ten minste. Een clicker is handig om alles op precies het goede moment aan te geven wanneer je paard of pony het goed doet! ;)