Dus ik ben hem helemaal los gaan rijden. Na een tijdje was die rechterhand al goed los. Maar aan de teugel lopen deed hij niet. Toen heeft mn instructrische wat oefeningen geven om die nek nog losser te maken. Na een jaar kon hij wel de buiging naar beneden maken maar nagevelijker ( <-- schrijf je dit zo
) lopen deed hij niet. Dus toen ben ik hem voorzichtig aan de longeersingel met bijzetteugel gaan trainen. Dus een half jaar lang eerst goed warm laten lopen en dan 5 minuten naar beneden en dan gelijk zn nek laten strekken. Nu merk ik tijdens het rijden dat hij erg nagevelijk wordt!! Hij loopt niet een vol rondje aan de teugel maar hij buigt erg snel en makkelijk. Nou vraag ik mij dus af, wat het is beste om te doen; 1x per week 5 minuten of meerdere malen per week 5 minuten en dan langzaam opbouwen naar 10 minuten en dan 15 minuten aan de bijzetteugel. Ik heb hem gister op beide handen 5 minuten aan de teugel gelongeerd, en vandaag goed los gereden met resultaat
Maar is het verstandig om hem morgen weer te longeren, of juist even laten rusten en van de week weer longeren aan de bijzet.....
Wie kan mij hier bij helpen????Bedankt en groetjes Femke