In het tuig

Hoofdstel

Zit niet helemaal lekker achter de oren. Vermoed zelf dat komt doordat frontriem te klein is. Zal morgen even kijken en foto van maken hoe het ligt zonder frontriem. Is ook mogelijk om zonder frontriem te rijden of is dat gevaarlijk?
Voor de kar

Vindt zelf dat de broek niet helemaal lekker zit, en dat hij iets te kort voor de kar staat, en brancardberugels zouden meer omlaag mogen. Dit is volgens mij op te lossen door door broekriem ogen en stop haken wat meer naar voren te laten plaatsen op lamoen. Mochten nog meer dingen zijn die jullie opvallen wat zou moeten gebeuren hoor ik het graag.
Waar ik ook wel wat mee zit, is dat Tobbe nogal onrustig voor zijn doen tijdens in/uit spannen. Het is net als of hij bepaalde druk ervaart zodra hij voor de kar staat waar hij voor probeert weg te lopen. Daardoor moest regelmatig tegen hem zeggen dat hij stiel moest blijven staan, en ook wanneer hij eenmaal helemaal is ingespannen heeft hij toch neiging om steeds weg te willen lopen.
Bij slepen was hij beging ook wat onrustig terwijl dat nu super gaar en liefst staat hij stil. Misschien is kwestie van in/uit spannen regelmatig oefeningen, zal ook kijken of voor volgende keer groom kan strikken.
Tobbe is paard met veel men ervaringen, maar zo met mij als nieuwe eigenaar merk ik toch heel erg opbouwen is.