Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
thoraklover schreef:Longeren zonder longe al tig keer gedaan, gaat goed in stap en draf, maar galop, dan spring ik er echt niet voor hoor...
thoraklover schreef:Hij is 6 jaar, longeer plaats is 15 bij 15. Ik loop ongeveer 30 cm van mijn plaats af. Ik sta open, groot en actief.. De galop is eigenlijk gewoon rengalop..
kimmie88 schreef:Dubbele lijnen is ook een goed idee, idd. Maar alleen als je weet hoe ze te gebruiken.
Ik zie af en toe mensen die lijnen gebruiken dat ik denk... Hmm, dacht dat het toch niet helemaal werkte op die manier
thoraklover schreef:Hallo bokkers,
Ik zit al een paar weken met een probleem met longeren. Mijn paard wil namelijk veel's te hard galopperen aan de longe, en ik krijg hem dan ook niet meer rustig.. Stap en draf gaat super, maar als ik vraag om in galop te gaan, schiet hij er als een haas vandoor. Wat kan ik hiertegen doen?
PS: Ik longeer hem bitloos, aangezien hij met bit rare bekken gaat trekken etc.. Er is verder niks mis lichamelijk.
_HANNE_ schreef:thoraklover schreef:Hallo bokkers,
Ik zit al een paar weken met een probleem met longeren. Mijn paard wil namelijk veel's te hard galopperen aan de longe, en ik krijg hem dan ook niet meer rustig.. Stap en draf gaat super, maar als ik vraag om in galop te gaan, schiet hij er als een haas vandoor. Wat kan ik hiertegen doen?
PS: Ik longeer hem bitloos, aangezien hij met bit rare bekken gaat trekken etc.. Er is verder niks mis lichamelijk.
Dit had ik ook een keer , Ik deed gewoon met een longeerzweep voor m'n pony en zijn galop & Draf waren al veel beter , ik deed dit 3 weken aan een stuk en het ging veel beter ,
Probeer ook maar eens