Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Juliaaloover schreef:Mischien een join-up proberen??
Irmy schreef:Dilan1993 schreef:vraagje aan de TS: is het gras waar je op longeerd ook een wei waar je pony wel eens in staat?
Ja, ik denk dat het misschien daar ook wel door komt..
Citaat:Dit zou ik vooral NIET doen.
TS kun je een stukje afzetten en ev los longeren? Dan ben je al van het gehannes met de longeerlijn af, en hoef je je alleen maar te concentreren met voorwaarts houden.
liljebo schreef:Verstandig om niet aan een join up te beginnen.
Maar toch ff mijn vraagje herhalen...
wat doet de pony als je gewoon met hem gaat lopen: dus ipv proberen te longeren met hem wandelen, in de wei.
Dus stel hij staat te eten en je loopt aan met hem.
Hoe reageert hij dan?
Irmy schreef:En het is inderdaad een eigenwijsje, als je bijvoorbeeld tegen hem aan duwt omdat hij aan de kant moet, gaat hij expres de andere kant op leunen.
liljebo schreef:Dat is geen eigenwijsheid, maar een volkomen natuurlijke reactie van een paard.
Bij druk geeft een paard instinctief tegendruk.
Wijken voor druk is iets wat een paard moet leren.
Probeer je eens heel goed te verdiepen in paardengedrag. Begin met een paar goede boeken (bieb?) en ga kijken bij goede paardentrainers. Vraag mensen met veel verstand van paarden om je te helpen.
Beste van alles... neem les als je die mogelijkheid hebt. Ook les in grondwerk is mogelijk