De reden waarom ik los longeer is het gemak enerzijds, je zit niet te klooien met touwen & koorden etc. (waar pony toch alleen maar tegenin gaat) en anderzijds kan je ook makkelijker je pony rechte lijnen laten lopen. Ik doe het ook puur om hem beweging te geven, het soepel maken etc. komt in de toekomst wel, en dan met o.a. een dubbele longe.
Maar ik stond me vandaag dus af te vragen wat het verschil nu eigenlijk is, met wat ik aan het doen ben en een join up ... Dus ik dacht: ik leg het even aan bokt voor

Wat mijn idee over het verschil is is dat ik met commando's werk (stap, draf, galop, halthouden, linksom & rechtsom) en deze afwisselend gebruik. Terwijl volgens mij een join up is puur het paard van je weghouden tot je ziet dat het paard zich "overgeeft" ..
Wat is jullie mening/idee erover?
Wil nog even melden (maar kan niet meer editten) dat ik me bewust ben van het centrale JU-topic en daar ook wat in gelezen heb, maar het toch graag specifiek over dit zou willen hebben, terwijl het daar vooral over de JU gaat (wel/niet uitvoeren), de verschillende soorten (MR, Voest, toch?) en hoe je je paard ermee kan verpesten, met af en toe een vermelding naar het grondwerken/vrij longeren .. Dat laatste wilde ik dus graag apart & uitgebreider meningen over zeg maar, vandaar dit topic

Ook nog even zeggen (echt stom dat je niet meer kan editten