Omdat hij zich maar staat te vervelen in z'n eentje wilde ik weer wat meer met 'm gaan grondwerken. Is ook wel zo fijn om 'm in z'n hoofd een beetje levendig te houden. En nu ben ik op zoek naar oefeningen, hoeft niet heel ingewikkeld te zijn, die ik in een kleine ruimte kan doen want het erf is nogal krap. Vandaag heb ik wat opfrisdingetjes gedaan: van oog veranderen, achterwaarts, om mij heen laten cirkelen aan halstertouw, en ook een klein nieuw dingetje: zijn hals buigen naar links en rechts terwijl ik naast de schouder sta. Vindt hij aan de ene kant nog lastig.
Wat kan ik nog meer met hem doen? Ik wil zijn voeten niet te zwaar belasten. Ik wil ook niet in de paddock met hem werken, die is voor de vrije tijd (heb er wel eens gelongeerd en dat wilde totaal niet, onder meer door te veel afleiding van andere paarden), en verder ben ik dus beperkt qua ruimte. Wie weet nog wat leuks voor ons tot hij weer als rijpaard aan de slag kan? Het is een kort, breed, dik, zwaargebouwd en niet heel atletisch paard dat chronische spierpijn in zijn schouders, rug en ene achterbeen heeft (staat hij permanent voor onder behandeling) Dus aub niet iets heel ingewikkelds, een compliment oid is way too much, maar wel genoeg om hem alert te houden, hij is slim en werkwillig.