Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
grietje14 schreef:als je parelli wil gaan doen, dan kun je beter les nemen denk ik.
want parelli is de manier van een ander qua horsemanship.
je kunt beter gewoon je eigen weg proberen te vinden.
in plaats van parelli.
kehdra schreef:Aha, kijk dat is duidelijker.
ik kan het echter niet helemaal met je eens zijn.
De basis van Parelli is juist een hele fijne basis om op voort te borduren in je eigen stijl.
je kan wel zelf gaan aanklooien, maar dan ben je een paar jaar verder, en heb je een onopgevoed paard welke over je heen dendert omdat hij/zij elke game die je paard met je 'speelt'/ je voor uitdaagd, van je wint.
En dát zijn dan meestal de paarden die bij de slacht terrecht komen als zijnde onhandelbaar
Ik zou er dus niet ongeoefend aan beginnen.
grietje14 schreef:oke dat vind jij. maar ik vind van niet, want parelli dat had een andere famillie uitgevonden.
en dan moet jij het zeker ook op die manier leren?
en wat veiligheid betreft zit het ook wel goed, want ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard onveilig was.
kehdra schreef:grietje14 schreef:oke dat vind jij. maar ik vind van niet, want parelli dat had een andere famillie uitgevonden.
en dan moet jij het zeker ook op die manier leren?
en wat veiligheid betreft zit het ook wel goed, want ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard onveilig was.
Hoe bedoel je dat een andere familie het heeft uitgevonden.
ik denk dat jij de strekking van Parelli niet helemaal begrijpt.. Iets met een klok en klepel
Parelli is gebasseerd op lichaamstaal, en didactische technieken die inderdaad allang bestonden voor 'Parelli'. Parelli heeft het echter in een simpel vormpje gegoten zodat het voor meer mensen toegangkelijk is.
heb jij een eigen paard grietje welke je hebt opgevoed op basis van Parelli?
grietje14 schreef:ohh das wel lief van je. misschien ben ik er nog wel iets te jong voor, maar ik doe mijn best.
tis soms ook best moeilijk als je in de pubertijd zit zoals ik.
kehdra schreef:grietje14 schreef:ohh das wel lief van je. misschien ben ik er nog wel iets te jong voor, maar ik doe mijn best.
tis soms ook best moeilijk als je in de pubertijd zit zoals ik.
Geeft niet hoor, iedereen heeft het eens moeten leren, en ook ik ben wel eens overtuigd van mijn gelijk ook al blijkt dat niet te kloppen
Wanneer je eens in Groningen bent hoor ik het wel, en ben je uitgenodigd