Even voorstellen...

Caspur is een 4-jarige fjorden ruin van 1.40,5 hoog met als papa Hermansen.
Caspur heb ik gekocht als 3 jarige hengst met als doel lekkere buitenritjes te maken
en natuurlijk de nodige dressuur lesjes.
Nu ik Caspur ruim een half jaar heb, leek het me erg leuk om hem ook voor de kar te beleren aangezien hij erg veel looplust heeft en graag voor je werkt.
Sinds een maandje loopt Caspur in het tuig en heeft hij al enkele keren gesleept.
Afgelopen dinsdag is mijn kar geariveerd en aangezien Caspur er al helemaal klaar voor was, heb ik vandaag besloten dat hij er aan mocht geloven om de kar eens een rondje door de bak te trekken.
Ik was super zenuwachtig en wist totaal niet hoedat hij erop zou reageren.
Gelukkig is Caspur heel nuchter en is niet snel onder de indruk voor iets.
Dus vanmiddag zijn tuig om gehangen, een paar rondjes rond gelangelijnd zonder kar en toen de kar er achter..
Ik heb de broek van zijn tuig eraf gehaald aan gezien hij geen heuveltjes kreeg waar hij op en weer af moest en mocht er wat gebeuren, hoefde ik alleen de strengen maar los te maken.
Het eerste rondje dat hij voor de kar liep, liepen er 2 mensen naast Caspur en ik zelf er schuin achter met de leidsels en de kar iets wat mee trekken als hij vertrok.
Na het eerste rondje wat hij heel braaf deed, ben ik op de kar gaan zitten en hebben we nog 3 of 4 rondjes door de bak gestapt...
Caspur vond het de eerste 2 minuten even spannend aangzien de kar erg rammelde achter hem. Nadat hij daaraan gewend was, liep hij super! Net als of hij het al maanden doet.
Vanaf volgende maand krijgen we wekelijks les..
Dus met andere woorden... Ik ben SUPER trots op mijn bollie!!

http://www.youtube.com/watch?v=t-0MYLhBYz0
Ps. Zet je geluid niet te hard als je het filmpje bekijkt.. Het is nogal een herrie