Dan denken jullie natuurlijk, dan stuur je hem iets verder van je af. Dat lukt ook wel, totdat Meneer doorheeft dat ik ver van hem ben en abrupt stilstaat omdat hij weet dat hij niet aan de longe mag stappen. Iemand meelopen zal ook niet werken omdat meneer het longeren zelf wel kent, maar stappen dus niet. Iemand die meeloopt aan de longe zla hetzelfde effect geven als langzaam van je af laten lopen, abrupt stilstaan als hij het doorheeft.
Het commando stappen kent hij al, maar zodra hij draaft en je zegt stappen, staat hij stil en loopt zo naar je toe om dan naast jou te gaan lopen.. Geef toe, hij is slim!

En het volgende punt, ik wil dus graag gaan beginnen met lange lijnen. Nu is het punt dat meneer niet stapt zolang ik achter hem sta. Hij is ontzettend op mij gefocust, ziet mij ook als leider en let enorm op mijn lichaamstaal. Hij weet ook dat de leider altijd voorop loopt en de ondergeschikte (?? woord kwijt) achter. Als ik dus achter hem sta, om te beginnen loopt hij niet, totdat ik tenhoogte van de schoft ben (of voor hem) dan zet hij aarzelend wat stapjes. Ga ik dan langzaam naar achter begint hij nog meer te aarzelen en of stoppen. Opdrijven lukt niet want dan schrikt meneer en begint te draven.
Echt, het is een superpaard met volop respect voor de mens als leider, ontzettend lief en slim. Zit geen kwaadheid in. maar hoe ik dit moet oplossen.