Hoe hebben jullie je paard leren wijken, aan de lange lijnen? Hij wijkt al wel een beetje op druk, mijn shet. Maar ben benieuwd hoe ik hem kan laten wijken aan de lijnen! Hebben jullie tips?
Nicole288
Geplaatst: 20-09-10 21:33
Omdat dit geen ras specifieke vraag is verplaats ik je topic naar GVL
SMP -> GVL
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-09-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:forum aangepast
Ik ben begonnen met schouderbinnenwaarts. Dus op de rechte zijde doen alsof je een volte wilt gaan maken, en zogauw ze de schouder naar binnen plaatsen begrenzen met je buiten teugel. Dit doen tot ze het op een hele kleine hulp kunnen, en dan naar het wijken toe werken dmv afwenden en dezelfde hulp geven..
Je wendt af van de hoefslag. Zet je paard stil. Zweepje aan de binnenheup/been leggen, kneepje in de buitenteugel. En dan voorwaarts vragen.
Als hij recht vooruit wil gaan tegenhouden, als hij achteruit probeert niet toestaan. Dan is de enige oplossing opzij, en dat verzinnen ze heel snel zelf Dan natuurlijk belonen
Mijn pony's hadden het allebei binnen 10 minuten door. Ikzelf had iets langer nodig om geen tegenstrijdige informatie te geven