Als je dit soort vragen moet stellen, weet je dan wel wat je aan het doen bent? En ik spreek helaas uit ervaring, ben 30 jaar geleden eens bijna m'n paard kwijt geweest met 'bandje slepen'. Dat kan toch makkelijk, enz, enz... Nee dus, als je niet weet wat je doet: niet aan beginnen!
Heb vroeger altijd met een shet aangespannen gereden. Dus heb best wat ervaring. Daar komt bij dat ik mijn paard ook niet alleen voor de band ga zetten, heb iemand die me helpt. Heb wel een broek, maar geloof niet dat daar strengdragers bij zitten. Strengen hangen net zoals bij dit tuig `gewoon los´.
Je kan de strengen ook gewoon door de broekriemen halen. Die op z'n kortst gespen. Scheelt je kosten voor die paar keer. Het is puur om te voorkomen dat je paard over de strengen stapt met slepen. Later moet je wel over de strengen stappen ook oefenen, dat je paard daar niet van in paniek raakt, maar met slepen wil je dat voorlopig eerst maar even niet 'per ongeluk' er meteen bij hebben...
ilse_pilse83
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 08:51
Ga eerst maar beginnen met het tuig opleggen. Daar ben ik nog geen eens mee begonnen. Heb die strengdragers bij een webshop gezien en ga die gewoon bestellen! Kosten zo´n 30 euro, dus dat valt wel mee