Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brendaaaa schreef:Nou, dat zal dan wel, ik heb de teugels halverwege de rit omgewisseld omdat ik ook dacht dat ze niet goed zaten, maar helaas maakte het geen bal uit...
pmarena schreef:Brendaaaa schreef:Nou, dat zal dan wel, ik heb de teugels halverwege de rit omgewisseld omdat ik ook dacht dat ze niet goed zaten, maar helaas maakte het geen bal uit...
Ik heb het ook niet over je teugels , maar over de manier waarop je CRB geknoopt is , het lijkt alsof de touwtjes niet op de juiste manier lopen
Paarden die niet goed luisteren , niet goed snappen wat de ruiter wil en daardoor onzeker worden en raar gaan lopen doen : is echt een typisch voorbeeld van een CRB die niet op de juiste manier geknoopt is , niet op de juiste manier bevestigd is , niet de juiste pasvorm heeft , teugels verkeerd om.....dat soort dingen.
In 9 van de 10 gevallen zit de CRB te ruim rond het hoofd , of zijn de lusjes voor de teugels te lang. En soms is hij dus verkeerd geknoopt waardoor een touwtje dat rechts hoort te zitten , ineens aan de linkerkant zit. En dan krijgt het paard dus rare signalen en snapt niet wat de ruiter nu eigenlijk wil , en wordt daar erg iebelig van.
De CRB krijgt dan de schuld , terwijl het ding gewoon niet goed gebruikt wordt