[AR] peesbeschermers persee??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tylermen

peesbeschermers persee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:50

Goedemiddag alle,

Ik ben nieuw hier en wil binnekort gaan beginnen met mennen.
Dus ik begin nu alvast met spullen in te kopen, nou zat ik net op internet te neuzen :+ en ik kon maar niet vinden of je bij het mennen persee peesbeschermers nodig hebt. Ik weet wel dat als de pony strijkt dat je dan wel peesbeschermers en strijklappen nodig hebt. Ik heb ff snel gezocht of er al een onderwerp bestond over dit, maar kon er geen vinden.
Ik heb zelf nog geen pony, maar ben wel van plan om een shetlandpony en een karretje te kopen.
Maar wil eerst de benodigde informatie in huis hebben voordat ik er dus ook werkelijk mee begin.
Alle informatie over het mennen is welkom! :Y)

Gr. Tyler

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:11

Misschien toch ook op andere woorden binnen [AR] gaan zoeken, zijn meerdere topics over geweest:
Welke beenbeschermers gebruiken jullie voor de koets?
Beenbescherming en aangespannen rijden
Peesbeschermers bij jonge pony?
Beenbescherming bij mennen (wedstrijden)
Beenbescherming tijdens de marathon
Peesbeschermers of strijklappen ?
Wat heeft jou paard cq pony in de marathon aan/in?
[AR] bescherming
Beenbescherming

Je zegt het al, als de pony strijkt heb je strijklappen nodig, maar nog niet zozeer peesbeschermers. Denk eraan dat als je geen goede hebt, de benen heel warm kunnen worden, waardoor kans op blessures nog groter is dan dat je zonder rijdt.

Persoonlijk rij ik liever zonder, maar omdat mijn pony erg grote passen neemt, train ik altijd met springschoenen omdat de kans bestaat dat ze de voorijzers eraf loopt.
Alleen voor de marathon heb ik 3 in 1 beschermers met springschoenen en in de vaardigheid met stiften in doe ik haar wel peesbeschermers en strijklappen om.

Tylermen

Re: peesbeschermers persee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:24

Oke, toch denk ik persoonlijk wel dat ik toch met beschermers ga lopen:D.

Gr.Tyler

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:37

ik gebruik nooit beschermers met mennen.onze pony'lpoen ook op blote voeten en af en toe gebruik ik hoefschoenen.met peesbeschermers worden pezen erg warm waardoor je juist blessures krijgt,ook kan het gaan schuren door dat er moddert zand tussen komt.en waarom zou je een shet kappen om doen dit zijn bikkel harde pony's.veel op het harde draven krijgen ze harde sterke benen van.ik zou zeggen geen kappen omdoen en anders pessoa kappen deze zijn geheel open maar erg duur.of je paard strijkt al dan moet je strijklappen achter gebruiken,maar dit is dan om een reden.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:44

Oke,
Bedankt voor de reacties ik weet genoeg, zo kun je toch wel weer een paar euro's besparen, Niet dat het me wat uitmaakt als ik ze wel zou moeten kopen maargoed,
kan ik die paar euro's voor iets anders gebruiken:D

Gr. Tyler

En oja, ik had een karretje op marktplaats gezien, hij ziet er niet zo mooi uit maar ik vindt wel dat ie er stevig uitziet.

Hier de link: http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... 4VB4M&df=1

En anders deze, die vindt ik er zelf persoonlijk beter uitzien, : http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... 4VB4M&df=1

Zou die trouwens wel geschikt zijn voor een shetlander? (de tweede)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:56

hoi een sulky moet je goed afkunnen stellen met bomen korter langer maken en bv het bankje dat je naar voor of achter kunt zetten om zo een mooie balans te vinden van de wagen,dus zelf zou ik deze sulky niet kopen,ik zou gaan voor het 4 wielige karretje ziet er ook mooier uit verder zou ik er eens heen gaan kijken of het ook stevig is enz,een geremdde kar is ook altijd handig weet natuurlijk niet waar je woont maar bij ons in zuid limburg is een rem toch echt een must met de bergen en heuvels,succes naar een zoektocht voor een geschikte wagen voor je pony
Tylermen schreef:
Oke,
Bedankt voor de reacties ik weet genoeg, zo kun je toch wel weer een paar euro's besparen, Niet dat het me wat uitmaakt als ik ze wel zou moeten kopen maargoed,
kan ik die paar euro's voor iets anders gebruiken:D

Gr. Tyler

En oja, ik had een karretje op marktplaats gezien, hij ziet er niet zo mooi uit maar ik vindt wel dat ie er stevig uitziet.

Hier de link: http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... 4VB4M&df=1

En anders deze, die vindt ik er zelf persoonlijk beter uitzien, : http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... 4VB4M&df=1

Zou die trouwens wel geschikt zijn voor een shetlander? (de tweede)

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:53

Ik woon in Noord brabant, niet zoveel heuvels dus ;)
alhoewel bij ons niet. Rem vindt ik persoonlijk dus bij ons niet zo noodzakelijk,

gr. Tyler

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:55

Onze fries heeft wel peesbeschermers om maar de rest die hier voor de kar lopen hebben over het algemeen geen bescherming om ;)

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:56

Oke. Nou maar hopen dat het karretje nog even niet verkocht wordt, heb over een 20 dagen mn centjes dan kan het doorgaan, eerder niet :'(, heb niet zo'n rijke papa en mama :'(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:27

je kunt toch gaan kijken en als de kar bevalt zeggen dat je dan je geld hebt en hem dan ophaalt,voor welke kar ga je nu? en als je geen rem hebt wel met een broek rijden dan!!!!!

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:22

Ik denk dat ik toch maar voor het 4-wielige karretje ga:D. Ziet er iets steviger uit.
Oke ik ga even mijn vader overhalen :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:00

Ik ken de eerste wagen volgens mij. Daar heb ik een minishet mee beleerd die die zat redelijk bij de minishet maar is niet verstelbaar. Een goede tweewieler moet verstelbaar zijn zonder gedoe zodat je deze naar voren of achteren kan zetten als er iemand bij komt zitten of als je ander terrein in gaat

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:19

Beide wagens zou ik niet voor gaan; 2e wagentje lijkt een soort van concourswagentje voor te stellen; ziet er niet stevig uit en bovendien ligt het zwaartepunt erg hoog.

De sulky zou ik niet nemen om de reden die al eerder door Napie is genoemd; er is verder niets aan de verstellen, dus dat is erg knap als je dat goed in evenwicht kan krijgen.... lijkt me ook niet erg comfortabel voor zowel pony als menner...

Misschien dat je beter nog even door kan sparen; meestal is goedkoop duurkoop; mennen is nou eenmaal een erg dure hobby, tuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wil, maar de echte basis is toch wel een veilige, degelijke en stevige wagen en idem voor het tuig. Voor elk ben je meestal wel een paar honderd euro kwijt.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 22:00

oke, dan kijk en spaar ik nog even verder:D als ik er nog een paar zie dan geef ik wel een paar links.

gr.

hoikarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:43

Een REM is niet alleen handig voor heuvels
Ook op kruisings en dergelijke is het handig
Net wat meer zekerheid

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:07