Dit wordt Cas zijn eerste keer In The Picture.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YFOQXTZB.jpg
Dit is hem, met mij en zijn beste vriendin en rots in de branding; Nikole.

Cas is een Boulonnais ruin van 6 jaar oud. Bij zijn vorige eigenaresse was hij net een paar maanden ingereden toen zijn huidige eigenaresse hem kocht. Vrij gauw na aankoop heeft ze een ongeluk met hem gehad (hij gleed uit in natte blaadjes en viel bovenop haar) waardoor hij maandenlang heeft stil gestaan.
2 maanden geleden ben hem gaan verzorgen en berijden, toen was hij pas net weer een maand of 2 onder het zadel. De basis zit er wel zo'n beetje in, maar hij moet nog aardig doorgereden worden en tegelijkertijd is hij ook ontzettend aan het puberen. Daardoor zijn Cas en ik bij het rijden tegen een hoop problemen aangelopen, omdat hij zo vervelend kan zijn dat ik er soms onzeker van word en het daardoor moeilijk vind om consequent te blijven.
Ik wil later ook nog les gaan nemen met hem, maar voor nu zijn we begonnen met eenmaal per week parelli, om samen een band op te bouwen.

Ik had nog geen enkele ervaring met parelli en Cas enkel een klein beetje. De eerste twee keer zijn echter wonderbaarlijk goed gegaan, zelfs zo goed dat Cas na het parelli'en niet meer van mijn zijde af wilde wijken.

Deze keer (gisteren) was mijn vriend mee gekomen om de boel op film te zetten. Ik was aardig melig, Cas had bijna een maand stil gestaan wegens mijn vakantie en die van de eigenaresse, en het waaide ook nog eens keihard waardoor hij extra druk en snel afgeleid was.
Ik heb het materiaal erg moeten bewerken, maar er zijn zeker een paar aardige stukjes uit gekomen die ik met jullie wil delen.

Don't mind het moment waarop hij de benaming "carrot stick" iets te letterlijk neemt, en wanneer hij Nikole iets te interessant vind.

Alle tips en advies zijn natuurlijk meer dan welkom!