ik zou eens op marktplaats kijken voor een goed degelijk 2de hands tuig voor deze prijs,want nieuwe leren tuigen voor deze prijs zijn vaak niet altijd van een slecht leer of je moet al gaan kijken naar zo'n tuig maar zou het nooit ongezien bestellen,je hebt ook een erg goedkoop nylon beginners tuig van 90,- bij ruitersport.com maar daar zijn de meningen ook erg over verdeeld.ik heb voor mijn pony's een zeer degelijk leer tuig ook op internet gekocht voor 150,- nieuw kwam van een opgekochte rest party maar super kwaliteit,dus heb daar erg geluk mee gehad,mijn 2span tuig is van ideal en is van nylon ook hier erg tevreden over maar ideal is iets duurder dan 150,-.zelf hebben we nu ook dat tuig van 90,- besteld omdat we een paard hebbn waar we eens de wei mee willen slepen gewoon voor de leuk en om eens te kijken wat ze buiten doet met oogkleppen op onder het rijden,omdat ze bang van koeien is.maar ik kan je nog niks zeggen over de kwaliteit en het gebruiken er van.succes met je haffieAsh_ schreef:Hallo bokkers,
Op het moment ben ik mijn haf aan het voorbereiden op het aangespannen rijden.
Als hij door de eerste fase is ga ik het uitbesteden aan mensen die er meer verstand van hebben.
Maar dan moet ik dus wel een tuig hebben.
Mijn vraag: Wat is een goed maar betaalbaar tuig. Mag ook kunststof zijn. Liefst rond de 150 euro.
Gaat gebruikt worden voor recreatief mennen. Zal ongeveer 3 keer per maand gedaan worden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen