[AR] Heb je voor ringsteken een menbewijs nodig ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessicatje

Heb je voor ringsteken een menbewijs nodig ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:45

Het onderwerp zegt het al heb je voor het ingsteken een menbewijs nodig ??

Ik heb dus geen idee en een vriendin van me wil meedoen met haar pony,, zij wist het niet en ik wist het ook niet niet:S

Maar ja,, is er een van jullie bokkers die het weet??

Greetzz

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Heb je voor ringsteken een menbewijs nodig ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:49

Volgens mij niet. Ik heb een aantal weken geleden met een vriendin ook ringsteken gedaan. Zij mende met haar Shetlander maar zover ik weet heeft zij geen menbewijs. Gewoon ingeschreven en meegedaan. Werd niet naar een menbewijs gevraagd. Maar misschien verschilt dat per evenement.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:52

Nee, menbewijs/koetsiersbewijs is in NL niet verplicht, niet om te ringsteken, niet om aan wedstrijden mee te doen en ook niet om op de openbare weg te rijden.

kun je hier vinden:
[AR] Centraal topic Koetsiersbewijs

Verder moet je misschien dit eens lezen:
[VN] Toekomst van ringsteken lijkt in het nauw gedreven

Dit is niet om je 'bang' te maken, en ringsteken is erg leuk en mooi om te doen, maar wees er zeker van dat je zelf (of tenminste, je vriendin dan) over méer dan genoeg menervaring beschikt, dat je een gigantisch bomproof paard hebt dat ook al de nodige menervaring heeft, en een paard wat er bovendien goed tegen kan dat hij veel moet stilstaan, even aansluiten, wéer stilstaan en wachten, en dan ineens mag vertrekken en een klein sprintje mag trekken, maar met 2 tellen weer wordt ingehouden en dan wéer heel lang moet wachten.

9 v/d 10 paarden zijn vanwege bovenstaand absoluut niet geschikt om te ringsteken, omdat ze er heel erg zenuwachtig en soms zelfs helemaal gek van worden.....

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:30

JoyCiej007 schreef:
Nee, menbewijs/koetsiersbewijs is in NL niet verplicht, niet om te ringsteken, niet om aan wedstrijden mee te doen en ook niet om op de openbare weg te rijden.

kun je hier vinden:
[AR] Centraal topic Koetsiersbewijs

Verder moet je misschien dit eens lezen:
[VN] Toekomst van ringsteken lijkt in het nauw gedreven

Dit is niet om je 'bang' te maken, en ringsteken is erg leuk en mooi om te doen, maar wees er zeker van dat je zelf (of tenminste, je vriendin dan) over méer dan genoeg menervaring beschikt, dat je een gigantisch bomproof paard hebt dat ook al de nodige menervaring heeft, en een paard wat er bovendien goed tegen kan dat hij veel moet stilstaan, even aansluiten, wéer stilstaan en wachten, en dan ineens mag vertrekken en een klein sprintje mag trekken, maar met 2 tellen weer wordt ingehouden en dan wéer heel lang moet wachten.

9 v/d 10 paarden zijn vanwege bovenstaand absoluut niet geschikt om te ringsteken, omdat ze er heel erg zenuwachtig en soms zelfs helemaal gek van worden.....

Idd, dan moet je echt een goede groom hebben die er elke keer naast gaat staan en weer op springt.
DUs zorgt dat het paard gewoon rustig blijft!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:37

Met Miro hoef ik dat echt niet te doen...die gaat echt wel steigeren als hij paarden vlak voor zich inees weg ziet galopperen!
Daarvoor ben ik toch te onervaren, ik heb wel een koetsiersbewijs maar dat zegt niks.

Friesfanaat

Re: Heb je voor ringsteken een menbewijs nodig ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:47

Nee hoor, ga gewoon lekker meedoen!
Menbewijs is niet verplicht hiervoor, natuurlijk wel handig maar officieel mag je gewoon zonder menbewijs meedoen hoor :)